Gå til innhold

Hva gjør jeg med svigers????????????langt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De bor bare 10 min fra oss med bil, men har ikke vært her siden lille julaften. De kommer bare dersom jeg inviterer dem til kaffe eller middag, selv om jeg gang på gang gir beskjed om at det bare er å komme på besøk og at vi er hjemme den og den dagen...Datteren vår på 3 1/2 ser de bare dersom vi drar på besøk til dem. Svigermor er av typen som ikke "ser" datteren vår, hun overkjører henne totalt. Har liksom ikke tid til å sette seg ned med henne å høre hva hun har å fortelle, hun bare durer på med sitt. Hun er nr 1 til å gå ut å handle til alle barnebarna sine. Dyre jakker ol. Er selvfølgelig glad for det, men nå i det siste plager dette meg mer enn det gjør godt! Vil heller ha bestforeldre til datteren vår, ikke nye klær! Har prøvd å ta dette opp med henne (svigerfar melder seg ut av en hver diskusjon som ikke omhandler tv!), men hun mener at barn ikke blir mer glad i besteforeldre de ser ofte enn de de ser skjeldent(!).

Nå som jeg er gravid har hun ikke en gang ringt meg for¨å høre hvordan det går, ikke engang etter ul igår som hun visste om. Men mannen min kunne fortelle at hun hadde vært ute og handlet diverse til babyen samt holdt på å strikke hentesett... Ble ikke litt glad da jeg hørte dette. Hun tar jo ikke del i graviditeten på noen måte så hvorfor måtte hun begynne med dette? Og så så tidlig? Hun vet godt at jeg ikke vil ha noe i hus før helt på slutten.

Hun er den første til å gi råd, selv om jeg ikke føler hun kjenner datteren min godt nok til å gjøre det. Hun stiller diagnoser pr telefon om hun er syk...

Er kommet så langt at jeg ikke gidder ringe eller dra opp på besøk, har prøvd å opparbeide et forhold i 10 år nå. Orker bare ikke mer. Er alltid i dårlig humør når vi har vært der (skjuler det, men er helt utslitt når vi kommer hjem). Nå drar mannen min og datteren min dit en skjelden gang.

Måtte bare lufte tankene mine litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, kjip situasjon du er i der :(

Syns godt hun kunne tatt litt mer del i barnebarna sine, og faktsik snakket med dem.

vet ikke hva du kan gjøre jeg, der jo ut som du har gitt litt opp etter ti år med dette... vil ihvertfall ønske deg lykke til og håper du finner en løsning på situasjonen :)

Skrevet

Hun ser mye til barnebarna som bor i huset ved siden av henne. Der er hun støtt og stadig. Det er det som er litt sårt, iom at vi ikke bor så langt unna vi heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...