Arb.ledig husmor Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Hvordan virket det på ditt/dine barn? Sluttet det å gulpe helt, eller bare mye mindre? Serina gulpe mye mindre enn ho gjorde... Denne mme har vært en reddende engel for oss ) Flere som har følt det sånn?
*shehasmyheart* Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Hei:) Så bra at det har hjulpet:) Hadde ingen virkning hos oss, så vi kuttet ut etter en liten stund. Men nå er hun 8 mnd, og gulper mye mindre enn hun gjorde. Må være så skjønt for de når de slipper den sure smaken i munnen dagen lang. Godt at dere fant noe som hjalp:)
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 her hjalp den ingenting! men så fikk vi ikke prøvd den så mye heller...mathias ville rett og slett helst ikke ha!
tulle15mai:) Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 sorry.. detta har jo ikke noe med overskrften i innlegget å gjøre, men samme tema.... mye gulp er utrolig slitsomt og kjedelig! Det er genialt det finnes noe på markedet!! Har ikke hørt om Enfamil, men høres bra ut. Vi brukte Nestargel fra apoteket som man blander i mme, og det blei en helt ny hverdag her i huset, supert! Hadde bare lyst å fortelle det, ikk ute etter pepper altså... det bare er så godt å ha litt å velge i når man er i en slik situasjon. Ungene reagerer jo forskjellig på forskjellige produkter! Lykke til
ScaryMama Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Nikolai nekter å drikke det men jeg blander det med grøt eller frukt og da spiser han det. Jeg har merket veldig forbedring etter at vi begynte med det, men jeg tror at det er kombinasjonen av enfamil og grøten som har hatt så god effekt på han.
selfangerkjerringa Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Men hva ER det??? dråper? drops? te? salve?
ScaryMama Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Det er en mme som er er like tynn som vanlig mme, men når det kommer ned i magen så blir den 10 ganger tykkere slik at det er vanskeligere for babyen å gulpe det opp.
selfangerkjerringa Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 og hvis man ammer så får man vel bare finne seg i den evinnelige gulpinga....
ScaryMama Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 Jeg ammer, men jeg har begynt å gi grøt med enfamil ved siden av og det har fungert veldig bra her. Ellers så finns det noe som heter thick n easy som man kan få kjøpt på apoteket, det er noe man tilsetter utpumpet melk for å gjøre den vanskeligere å gulpe opp. Jeg syns at enfamil virker bedre.
ScaryMama Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Ka-ping- hvis babyen din er for liten til grøt, så kan du prøve å gi litt enfamil mme etter amming. Det virker som om enfamilen gjør melken som allerede er der også tykkere sånn at gulpingen blir betydelig redusert.
Arb.ledig husmor Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2007 Hei! Bare koselig at du kommer med innspill, for vi har prøvd mye innen mme, og e snart lei av alt... Men eg prøve bare ting som andre eg kjenner sier de har prøvd... Hvordan har du fått høre om Nestargel? Eg får jo ingen hjelp på helsestasjon om ulike ting innen mme, og føle meg litt lost innen dette tema... Har faktisk lurt litt på om eg ska gi ut en bok om de ulike mme, for det er noe eg virkelig savne nå... Det finnes jo mange ulike merker, som man ikkje ser i butikkhylla til vanlig, men vi får jo ikke greie på de, for det virker som helsestasjonen ikke vil vi skal prøve annet....Eller i det hele tatt føle eg at eg har gitt barnet mitt feil, fordi jeg måtte gi mme istedenfor mm. Håper du ser dette da...
Harald Ripultfør Skrevet 7. mars 2007 #14 Skrevet 7. mars 2007 Har dere vært inne på www.flaskeposten.org? Der er masse informasjon om MME
Harald Ripultfør Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 vet ikke om det står noe om gulping der da, men hver gang jeg lurer på noe ang. MME så går jeg inn der å sjekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå