Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 3 måneder har fått eksem i ansiktet.. Det er der med "kinnskjeggene" på begge sider, det er rødt, tørt og skjellete.... regner med det er atopisk eksem. Han har også en del tørre partier på kroppen, men dette ser ikke ut til å være eksem, bare tørre hudpartier... De med atopisk eksem er jo tørr i huden har jeg lest..

Må jeg dra til legen med han? Føler det ikke er så "big deal"... vil ikke begynne med noe kortison... han ser ikke ut til å plages av det, men jeg vet ikke om det klør for han har jo ikke helt kontroll over hendene sine...Kan være det klør som bare rakkeren for alt jeg vet....

Noen som har noen gode sider med bilder av barn med atopisk eksem? Så jeg kan se om det er det? Smører han med A-derma og locobase for å bevare fuktigheten..

Er anonym i dag i frykt for å bli stemplet som en dårlig mor siden jeg ikke går til legen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vanskeligheter med å kalle noen for en dårlig mor, men ja, i dette tilfellet synes jeg du er det. Vil du ikke hjelpe gutten din for å få det bort? Det er gratis for barn under 12 år å gå til lege og du får medisiner på blå resept og betaler ingen ting for dette. Vil du ikke ha kortison får du noe annet. Hva er da hindringen din? Din akk så dyrbare tid?

Skrevet

Gå på helsekosten å kjøp en krem som heter Zona. Den har hjulpet småen min. Han hadde og slik som du beskriver, men nå er det vekke. Så jeg tror at den kremen har hjulpet, og det er verdt ett forsøk..:o)

Skrevet

Ofte trenger man ikke reseptbelagte medikamenter for å behandle eksem hvis det ikke er for hissig. Jeg får ofte eksem på hendene mine for eksempel, men da holder det med hydrokortison...ville kanskje ikke brukt det på en liten baby, men hør på apoteket :) Hvis ikke noen av de milde kremene hjelper så må du nok til legen.

Skrevet

HI her

Herregud... jeg vil SELVFØLGELIG gjøre alt for gutten min, men jeg vet legene ikke kan knipse i fingrene og trylle vekk eksemet.... de kan selvfølgelig skive ut kortison slik de pleier, men det vil jeg ikke ha.... jeg bader han i oljebad når han bades, smører han MANGE ganger daglig med kremer og jeg har lest ALT som er å lese om atoisk eksem på internett for å legge forholdene best til rette.... Derfor føler jeg ikke at det er så mye legen kan gjøre, han ser som sagt ikke ut til å være mye plaget av det, og har det bare litt i ansiktet.. Takk for gode råd fra dere andre!

Tiden min er dyrebar, ja, for jeg nyter hvert eneste lille sekund med min lille skatt og synes tiden går alt for fort...Ikke fordi jeg ikke vil gå til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...