Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som er gravid som drikke alkoholholdig vin.

Bare ett par glass av og til.

Er jeg rar som synes det er feil?

Selv ville jeg aldri drukket alkohol mens jeg var gravid.

I tillegg røyker hun...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Graviditet betyr null alkohol for meg! Men synes egentlig at det er værre at hun røyker.

Skrevet

Vær en venninde og ikke sitt her og tast skitt om henne. Du kan ikek ta valg for henne, aksepter det.

Skrevet

Så visst en mann velger å voldta ei dame så skal jeg bare akseptere det siden det er hans valg? Merkelig måte å leve på...

Skrevet

Synes du skal ta den en tur på kranglesiden jeg, for dette er jo bare ren dumskap.

Skrevet

Jeg har også en venninne som gjør det, men hun har virkelig prøvd å slutte å røyke. Det er ikke alle det er like lett for.

Hun vet veldig godt at det ikke er bra for barnet.

Men jeg syns man kan holde seg unna alkohol mens man er gravid. Røyk også selvfølgelig, men det er nok lettere å slutte med alkohol i 9 mnd enn røyken...

Skrevet

Jeg innrømmer gjerne at jeg både kan ta et glass vin om kvelden etter amming, samt en røyk.

Hva er jeg da?

Skrevet

spagetti er du gravid også? ;-) er stor forkjell på å være gravid og amme.

Det å ta seg ett glass vin var veldig vanlig før, det er kun de siste årene de anbefaler å ikke gjøre det. I følge min jordmor var det ikke bevist at det kan skade barnet. Ikke at jeg synes det er greit å drikke under graviditet men det å røyke er enda verre synes jeg.... MEN igjen, enkelte leger sier det er bedre for barnet om mor tar seg noen trekker røyk enn de farene det medfører med en mor som stresser og styrer med røykekutt. (vet ikke helt hva grunnen var)

Kanskje HI skal sette seg mer inn i saken først?

Skrevet

Alkohol har faktisk større skadevirkninger på barnet enn narkotika i svangerskapet..Tenker på på heroin spesielt.

Alkohol og amming er noe helt annet!!

Under svangerskapet får jo barnet og mor samme promille, men under amming blir barnet knapt påvirket i det hele tatt.

Skrevet

Du kan jo bare si til henne va du mener er riktig. Jeg personlig synes at når man er gravid så skal man holde seg vekke både fra alkohol og røyk. Men skjønner at der er vanskeligere å slutte å røyke enn å drikke, siden det er en dagli ting/rutine. Mens alkoholen koser vi oss som regel med i helgene.

Men hun bør jo være voksen nok til å ta det ansvaret selv:) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...