mysig Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Vil bare fortelle litt om mine egne erfaringer.. Da tulla mi ble 8 mnd var permisjonstiden min over og egentlig hadde eg tenkt å melde meg arbeidsledig. Men plutselig fikk eg en telefon fra en videregående skole hvor eg hadde vært på intervju tidligere og før eg egentlig visste ordet av det hadde eg sagt ja til å jobbe 50%. Var litt skeptisk fordi eg syntest det var alt for tidlig å begynne å jobbe og dessuten var det jo kos å være hjemme med tulla.. Men det går kjempebra, tulla er hos bestemora som har vært dagmamma i mange år og ho storkoser seg. Søskenbarnet hennes på 2,5 er der også og de leker og har det veldig kjekt. Eg har nettopp sagt ja til å jobbe 20% til, da blir det to og en halv dag med jobbing i uka. De dagene eg ikke er på jobb sover vi lenge og nyter tiden sammen enda mer enn da eg var hjemme hver dag..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Da er du jo heldig som kan jobbe deltid. Værre å skulle begynne å jobbe fullt. Da føler mange at de går glipp av veldig mye. Jeg har sverget på at jeg ikke skal begynne å jobbe igjen før dattera mi har begynt å gå. Var så sårt sist når de fortalte i barnehagen at gutten min hadde tatt sine første skritt. Ikke engang til. Og enda værre hadde det vært om en av bestemødrene skulle gått rundt og skryti av at de fikk se de sørste skritta.... Nei, må nok prøve å utvide permisjonen min noen mnd lenger ja.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå