Spira31 Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 er18+1 idag, når jeg skulle legge meg igår fikk jeg så forferdelig vondt i venstre side av magen ut bak langs ryggen at jeg ikke klarte å bevege meg uten at det gjorde forferdelig vondt,klarte verken å ligge,sitte eller stå uten at jeg merket det..prøvde å ligge en del på høyre siden (siden det var den siden som var ok), men det hjalp ikke særlig.. tok 2 paracet.. men så bestemte typen min seg å kjøre meg på legevakten...det var ingen der og vi fikk komme inn med en gang. Tok en tisseprøve som var helt fin. Hun, legen vi var hos, var ganske ung og sa at hun ikke hadde vært gravid selv og lurte på om det kunne være kynnere?! Vel, det vet jeg ikke.. kynnere skal da ikke være så jævlig paralyserende vonde? Det roa seg jo litt når vi var der borte, og så skrev hun noe om "palpasjonssmerter i venstre side av abdomen" ... hva betyr palpasjonssmerter? Uansett..dro hjem for å sove på det og nå har jeg stått opp igjen.. fremdeles vondt samme stedene, går litt opp og ned hvor vondt det er... har ikke spist noe enda (tenkte på igår kveld om det kunne være at vi spiste en del chips og dip for å kose oss..,men så ekstrem reaksjon hadde jeg aldri trodd..).. vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Har ihvertfall fått med meg et brev som sier at jeg kan dra direkte til akuttmottak og bli vurdert i første omgang av en kirurg for akutt abdomen.. hmm.. i og med at vi var på ul igår og så at barnet har det fint og alt var bra der bortsett fra at morkaken lå litt langt ned..så mente hun (som aldri har vært gravid) at det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre... Håper på mange innspill her!! vennlig hilsen
HW & MW + nr3 Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Palpasjonssmerter i venstre side av abdomen vil si smerter når man trykker på venstre side av abdomen. Utover det kan jeg ikke hjelpe så mye...vanskelig å vite hva det kan være. Ønsker deg god bedring!
Kufiolilla Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes det kan høres ut som en ekstrem form for luftsmerter faktisk! Har hatt det selv en 2-3 ganger i løpet av livet, og det har vært helt sinnsykt vondt, og vart i mange timer. Man kan til og med være litt øm etterpå, der hvor luftlomma satt. Jeg har fått det om natten de gangene jeg har hatt det, og det har holdt seg på ene siden. Har vært umulig å rette seg ut, og standard prosedyre for meg har vært å rulle ut av sengen og krabbe bort til fysiologiboka mi for å sjekke hvilken side blindtarmen ligger på. ;o) Tilfeldigvis har jeg alltid fått smertene der hvor blindtarmen ligger :o/ men så har de gått over før jeg har kommet til legen, så da kan det ikke ha vært blindtarmen. Jeg er ganske sikker på at det er det du har hatt, og potetgull og dip er jo typisk sånn "luftdannende" mat.
~Milly~ Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har opplevd akkurat de samme smertene. Lå hjemme i senga å hylgrein å ante ikke hva jeg skulle gjøre, det var så vanvittig vondt!! Samboeren min fikk til slutt tak i en lege, som kom full fart hjem til oss for å undersøke. Han trykte og spurte om masse, og fant ut at det ikke var i noen "baby-organer" (livmor el eggledere osv). Heller ikke blindtarmen. Diagnosen jeg fikk var kolikk. Altså ekstreme luftsmerter! Følte det hele var utrolig pinlig, jeg gråt og skrek og syntes det var utrolig vondt, også var det "bare" luft i magen!?! Smertene ble gradvis bedre, og gikk til slutt over. Det måtte rett og slett bare gå over av seg selv..!
Spira31 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 hjemme igjen nå! De tok allslags prøver, blodsukker,blodprøver ..ble lagt inn på akuttmottaket først og så ble jeg trillet opp på gynekologisk avdeling... der tok de både innvendig og utvendig ultralyd samt noen prøver fra underlivet..og de trykket meg på magen o.l.. det var ikke noe behagelig i det hele tatt! Ting tok tid og det var mye venting..en fra kirurgisk avdeling som så på meg også. En den oppe på gyn. mente at det kan komme av at det sitter gammel avføring i tarmene som er vanskelig å få ut og nevte at de måtte tømmes.... men da jeg ble trillet ned på akutten igjen sa hun legen der at med det sykdomsbildet (fra det begynte igår til nå) så mente hun at det må ha vært noe cystegreier... har fortsatt vondt, men ble sendt hjem fra sykehuset, Skulle dra tilbake hvis det ble verre..men blodprøvene utelukket at det var noe galt med blindtarmen... så nå sitter jeg her, måtte jo skrive oppdatering. Har nettopp drukket masse vann, en smoothie (kjøpt i butikken på vei hjem..sånn pure frukt 100% blåbær/bringebær) og styrtet laktulose... fikk beskjed om å shotte det ned ikke blande det ut i noe.. æsj så søtt og vemmelig.. holdt på å brekke meg, men det gikk. Har ikke spist noe siden igår kveld, så nå er min kjære nestenmann(vi er forlovet) oppe og lager mat. Tenkte å spise sånn pose meksikansk gryte..for det er bønner i den,..det må vel være bra,samt hive mais oppi. hørt det også skal være bra.. lillebabyjenta vår har det heldigvis bra da. Jeg så ikke annet enn at de sjekket hjertet og sånn full fart (var jo på den ordinære ul igår og da var alt bra!) ul idag var mer andre steder..som å sjekke opp eggstokkene og sånt.. vel, lite gøy å ha så vont. Håper det gir seg snart! Har så mye studieinnleveringer og sånt å gjøre også.. orker ikke det nå. Håper alle har det bra! Drikk mye vann;) klemmer
mammatilTHEODOR:) Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Hadde sånne vannvittige smerter i magen i går på jobben, klarte nesten ikke gå, så måtte til slutt dra hjem fra jobb. Var sånne stikkesmerter fra midten av magen og opp til brystene. Snakka med jordmor i dag, og hun trodde det kunne være at bebien trykket veldig på et eller annet organ, eller at de trådene som holder livmoren på plass strekker seg. Gjorde iallefall helt sinnsykt vondt!!
Spira31 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2007 Hmm ja.. mine vondter er mer konstante og ikke fra midten av magen og opp...har visst ingenting med babyen å gjøre.. har sovet på det nå da, fortsatt vondt idag, men ikke så ille som igår..så får vel bare la dagene gå nå og heller ta det rolig og drikke mye og spise fornuftig og sånt.. men tenkte meg til legen idag for sykemelding.. har så sinnsykt med innleveringer på studiet.. lite gøy når det er eksamen i ett av fagene i slutten av måneden! (fransk verbalsyntaks på UiS for å presiere). Vel, uansett.. er bare glad så lenge jeg ikke hadde blindtarmen på feil side (er visst noen sjeldne i verden som har det!) og de kunne utelukke det..så tror vel heller det kommer av betennelse på en liten cyste eller noe.... jaja. ha en strålendes dag da jenter! Solen skinner ihvertfall gjennom vinduet her i Stavanger:)
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg er 18+4 og har det akkurat som deg. Er så vondt at jeg begynner grine.. Dte fikk jeg bekjed om at var livmoren som flytter seg fra bekkenet og oppver.. Det kjennes ut som om du spreng tisse og det bare preserog du er redd ungen nesten skal dette ut?!?! Det er hvertfall på ene siden hos meg.. Det går over etterhvert,, (hvis det er det samme da) Det begynner jo også å bli trangt der inne :-) Lykke til og god bredring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå