Gå til innhold

dere med 4 mnd gammle bebier..soving!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVor mye sover deres bebier?har dere rutiner på det?

SYns min sover så utrolig mye på dagen,han våkner mellom 6-7,sovner igjen i 9 tiden og sover til 10.30 ca,får mme og legger seg igjen i 11.30 tiden og sover da som regel i 3 timer(noen ganger 4 timer)opp og få mat igjen,sosial i max 2 timer og sover igjen!da må jeg som oftest vekke han i 18.30 tiden for og gi han mat,har han oppe litt og legger han igjen i halv åtte tiden...

syns det virker så mye...han sover godt om natten og,vokner som regel i 02-03 tiden og får mme og sover da igjen til 6-7,da er han i hundre og vil opp!

Luerre på om han hadde sovet lengere om morningene hvis han ikke hadde sovet så mye på dagen??vanskelig og holde oppe,og umulig og legge når han er overtrøtt!"legger han som regel med en gang j ser han gjesper og da sovner han fint av seg selv i sengen sin,må noen ganger inn for og gi smokk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldige heldige du!!!

Du aner ikke hvor jeg skulle ønske det var meg! I dag våknet han litt før syv, og var våken til halv elleve, sov en halv time og så opp igjen! Var skikkelig urolig så det var jo noe som plaget, men jeg finner ikke ut av den ungen!

Iallefall, han sover generelt lite på dagen, nesten nede i en lang dupp. Men jeg tror han er mer unormal enn din kar. Han legger seg i seks syv tiden, men har begynt å våkne igjen på kveldene...Han får mme for jeg har tenkt han kanskje er sulten - men det kommer jo opp igjen!! Så har jeg begynt med grøt, men lurer på om det var det som gjorde han så urolig nå i formiddag - at han hadde magevondt...

Aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre! Så kos deg med at han sover du...Heldiggris!

;-)

Skrevet

he he,ja er jo heldig på en måte,men det kan faktisk være litt slitsom t til tider,for hvis vi skal noe og han ikek har fått sovet nok så er han ikek en så søt og koselig bebi som han er med nok søvn;)hehe,da er han overtrøtt og hviser misnøye sterkt!Men joda,jeg syns det er veldig deilig også assa,ikke misforstå meg,men syns ofte det høres så mye ut i forholdt til andre bebier!

Kan hende din hadde magevondt av grøten ja,vi har ikke begynt med det enda,men tenkte og begyunne så smått neste uke..Kanskje det hjelper lillegutten din og få litt sviskesaft v siden av??det hjalp veldig godt på datteren min,magen ble ikke så vond da;)

Skrevet

Min gutt legger seg rundt klokka 1930 og er da våken 0030 (får da bare smokken), 0230 (ammer) og 0530 (ammer). Sover deretter en liten dupp til rundt 0630-0700. Han sover deretter to 40 minuttersdupper klokka 0745 og 0945. Så sover han en lengre lur på 1.5 - 2.5 timer ute i vogna kl 12. Han tar så en siste liten 40minutters dupp i fire-fem tiden, før han som sagt legges klokka 1930.

Han burde nok sovet mer på dagtid, det er ofte han virker trøtt og uopplagt når han våkner fra disse smålurene sine, men det nytter ikke å få ham til å sove lengre dessverre.

Har ikke innført soverutiner egentlig, men han er veldig lik hver dag så man kan vel si at vi har en rutine som han selv har lagt opp til :)

Skrevet

Sviskersaft, ja der sier du noe...Har aldri hatt no problem med grøtintroduksjonen hos de andre to -og glemmer jo at han kan være helt forskjellig fra dem - he he

Lurer litt på om det kan være noe allergi - ettersom han gulper så innmari! Eller, det er jo litt rart for han gulper jo av mm også...Ikke like mye men...Er passe lei - har gått hjemme med syk toåring i tre uker, også denne minstemann da som har gått fra kolikk til nå å gulpe opp en tredjedel av det han spiser...

Skal iallefall prøve sviskersaft! Nå må jeg sove litt mens de faktisk sover samtidig!!

Kos deg med syvsoveren din - misunnelig jeg selv om det sikkert er litt upraktisk....

Og der våknet han igjen - detvar den duppen ÅHH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...