Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Lone! Du spurte i et annet innlegg om livmorhalsen min. Det eneste er å ta det med ro. Får ikke lov til å gjøre noe, også går jeg på riehemmende medisiner. Har vært mye komplikasjoner, med premature rier, blødninger og smerter. Var innlagt på sykehuset noen dager i uke 17 var det vel, men fikk reise hjem mot at jeg sørget for masse hvile og hjelp til alle gjøremål. Nå er jeg til kontroll på sykehuset en gang pr. uke. Siste kontroll viste lite fostervann, og jeg har mistanke om at jeg lekker litt. Ny kontroll på torsdag, og håper bare alt er bra og at jeg fortsatt får være hjemme. Men, de har forberedt meg på at det kan bli et lengre sykehusopphold og det blir mest sannsynlig ikke noe svangerskap som varer 40 uker. De vurderer innleggelse fra uke til uke. Har hatt to dager nå uten smerter, jippi!, så utrolig befriende.

Har du fått ul i dag, og svar på hvorfor fostervannet du lekker er blodholdig? Håper du blir liggende lenge i sykesengen din :-) Lillebror må ikke komme ennå. Synes du tar det svært så godt med tanke på situasjonen du er i. Fortsett å knipe igjen, og holde oss oppdatert. Leste foresten et sted her at Lillebror var over 1 kg nå, og det er jo bra. Du må bare la tiden jobbe for dere begge. Hver dag er en seier. Jeg er 19+1 i dag, og neste milepæl er uke 24 :-)

Nå er det bare en liten time til drosja kommer og henter meg for kontroll hos jordmor. Deilig bare å komme dit og å få høre hjertelyd. Vi snakkes senere Lone.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Så gla'

Ja du har en tålmodighetsprøve foran deg du og' da. 19+2 i dag du - Jeg er 26+2 i dag. Klokka har jo tippet over 2400 =0) Det er svært vanskelig før uke 24 ihvertfall. Jeg følte det sånn, for de satser ikke ressurser på barnet ditt før, på sykehuset. Jeg var akkurat 24+0 da jeg fikk lungemodningssprøyta.

Men bruk tiden godt, Så gla'. Hold deg sykemeldt og rolig. Jeg fikk min lekkasje da jeg var ca 18+. Og gikk med dette til 23+4. Da ble jeg innlagt. Siden da har jeg hatt knapt to dager hjemme. Så man lærer å bli tålmodig kan du si.

-Hvordan gikk det til JM i dag? Fant dere hjertelyden?

Hvis du har mistanke om lekkasje må du være forsiktig så du ikke får infeksjoner, influensa og spes virus. Skummelt. Du må ta godt vare på deg selv og lillegull.

klem Lone

Skrevet

God morgen.

Ser av innlegget ditt at det blir sene kvelder på deg. Sånn har det vært for meg lenge også. Når man ligger så mye, blir det å duppe litt nå og da, også er den gode nattesøvnen ødelagt. Jeg har heldigvis hatt to netter nå hvor jeg har fått sove flere timer i strekk. Utrolig deilig, men så har jeg også vært smertefri i to dager nå, og det hjelper. Om jeg bare kunne slutte og blø også, da hadde vel alt vært perfekt.

Det gikk vel greit hos jordmor. Jeg fikk høre hjertelyden og ble noe beroliget på det. Men jm mente det var lite variasjon i hjertelyden, den var for stabil, så hun kunne ikke si hvordan lille nurket egentlig hadde det. Hun mener absolutt at jeg burde være innlagt, men jeg vet jo det at det ikke er noe de kan gjøre der inne nå så tidlig, og jeg slapper bedre av hjemme. Men, hvis den lille sover, da ville jeg jo tro hjertelyden var ganske stabil? Jeg henger meg fast til alle teorier som er positive.

Det går nok helst bra :-) I morgen skal jeg på sykehuset igjen og forhåpentligvis er beskjeden, at alt er bra med nurket, og at jeg kan reise hjem igjen, men sørge for mye hvile! Og ja, jeg er flink til det. Jeg tør ikke annet av redsel for lille nurket og for at jeg skal få smerter igjen.

Dette med fostervannet er jeg litt usikker på. For to uker siden var det bra med fostervann, så var det plutserlig lite uka etter. Jeg har hatt litt ekkel følelse noen ganger. F.eks når jeg sto opp på søndagen. På vei inn til kjøkkenet kjente jeg plutserlig noe renne nedover bena på meg, og det var ikke sånn at jeg måtte på do. Og, jeg hadde på meg binn, men det hadde jeg jo hatt hele natten så det var rimelig fullt. Innfeksjon i underlivet behandles jeg for nå. Våknet med 41 i feber på fredag, og da bar det inn igjen. Så, spiser antibiotika nå.

Vel, jeg får fortsette å ta det piano. Skulle ønske jeg kunne strikke eller noe sånt, men det har jeg aldri vært go på... Eller, ikke vært noe særlig glad i. Har da strikket noen gensere i mine yngre dager. Kanskje prøve meg på noe enkelt til lille nurket. Har du noen gode forslag Lone?

Fikk du foresten noen forklaring på hvorfor lekasjen din var blodholdig?

klem

Skrevet

Hei Så gla'

Blir bekymret for deg jeg når jeg leser at du både har blødninger, lekkasje og feber helt opp i 41'C. Du skulle absolutt vært innlagt! Jeg hadde blod i fostervannet i to dager så opphold to dager og så blod igjen en dag. Denne uka har jeg ikke hatt blod i vannet. Lekkasjene mine er som regel små, men vannivået ligger på 4, noe som er for lavt. Men ikke faretruende.

I dag fikk jeg beskjed om at jeg kunne reise hjem på perm i to dager!! Så gla' jeg ble!! For jeg har ikke hatt kynnere den siste uka heller. Så jeg håper at det er en fornuftig løsning og ikke skummelt. Jeg bor tross alt 75 min fra sykehuset.

Jeg håper de gjør noe med situasjonen din. Det er ikke brukbart at du skal gå hjemme sånn som situasjonen er. Stå på krava!

Få høre hvordan det går, Så gla'!

Klem Lone

Skrevet

Og så ser det ut til å gå rette veien ja :-))) Alt så bra ut. Morkaka var fin, det var bra med fostervann, og livmorhalsen holdt seg bra. Blodansamlingen var også borte... Jeg kunne også slutte med riehemmende. Og lille nurket hadde det bare bra. H*n ligger fortsatt i seteleie, så det var ikke mulig å se kjønn, men hvem bryr seg vel om det. Alt er bare bra. Jeg har ikke noe vondt, og sover godt om natta igjen. Nå skal jeg endelig nyte svangerskapet :-) Må fortsatt ta det veldig rolig, og gå til kontroll inne på sykehuset da, men det er greit. Når det har vært så mye som det har vært, er det bare betryggende med hyppige kontroller. Infeksjonen er på vei tilbake, og blødningene nesten ubetydelige. Jeg er så utrolig lettet :-))

Du er vel hjemme hos dine kjære du nå :-) Håper du har det bra og greier og ta det med ro mens du er hjemme Lone. Vi må holde kontakten.

Stor klem

Skrevet

Hei Så gla'

Nå ble jeg lettet! Så flott at prøvene dine var gode! Og jeg er enig med deg: kjønn spiller ingen rolle. -Slettes ingen rolle.

Så din ligger i seteleie? Det gjorde min også inntil for et par uker siden. Nå ligger han på siden med ryggen opp. Så føder jeg nå blir det KS. Huff..

Jeg slapper av med strikking om dagene. .Er akkurat ferdig med et sett genser, bukse og sokker. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal strikke. Får tenke til i morgen. Har masse garn skjønner du =0) -Liker du å strikke eller? Har vært hjemme i to dager nå. Tror jeg blir hjemme til lørdags morgen.

Vi får holde kontakten. Klem Lone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...