Gjest Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Har en født i feb 06 og får en baby i sep 07. Ønsker oss en vogn der begge kan sove, lita sammenslått og god å trille. Noen tips?
tre små... Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 har den nye modellen til teutonia. den er utrolig bra men desverre blir den ikke så liten sammenslått.. ville helst ha det selv men kjøpte denne likevel da den virket så bra og angrer IKKE!! den er veldig god og trille og barna har god plass i vogna. dette var viktig for meg da jeg skulle finne vogn.. syns alle var så smale innveldig der barna sitter.. så kom jeg over denne og det er jo derfor den ikke blir så kjempeliten sammenslått.. pga får å få den gode plassen i vogna så er hjula satt litt under vogna..men synd det var viktigere at barna fikk god plass enn at vogna ble så liten.. god dempning og bra plass under vogna.. begge barna kan ligge.. jeg har pleid å la minste ligge helt ned og hvis største har sovnet har jeg lagt ho på nest nederste slik at de ikke ligger helt ved siden av hverandre. verdt å titte på i allefall;)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Her blir det også en baby i sept 07!:-) Men eldstesøster er født i oktober 06, så det må bli tvillingvogn og ikke søskenvogn siden hun jo også skal sove. Men det er heis her vi bor, så jeg lurer kjempemye på om det finnes en tvillingvogn som er mindre enn 74 cm i bredde. Er egentlig det som er det eneste kriteriet annet enn at ryggene må være separate (altså den ene kan være nede mens den andre er oppe).
tre små... Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 jeg trodde tvilling og søskenvogn var det samme jeg...? den jeg har kan fint bruker til både tvillingvogn og søskenvogn for du kan ha bag på den ene siden der babyen ligger også kan største også ligge bare ved å ta ryggen helt ned.. men den er desverre ikke under 74 bred. de fleste er like under 80 cm... tror ikke du får en som er under 74 hvis de skal sitte ved siden av hverandre.. da er det nok ikke plass til 2 barn.. men det fins jo tvillingvogner som de sitter etter hverandre etter mot hverandre... da blir vogna kankje for lang??
mammapånytt Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 det finnes smale tvillingvogner. anbefaler deg å se på http://66.102.9.104/search?q=cache:66FOGeF0ddIJ:www.danielsbok.com/svanger/svanger2/soskenvogn.php+childwheels+site:.danielsbok.com&hl=en&ct=clnk&cd=1&gl=uk
mammapånytt Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 http://66.102.9.104/search?q=cache:KS0gF8-89wMJ:www.home.no/atrud/pregIII/vogntips.htm+carena+jogger+site:.home.no&hl=en&ct=clnk&cd=1&gl=uk dette er også en god side
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Onetreehill er 74cm bred i følge nettsidene deres.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Phil and teds side-ved-side vogn er 73cm bred.
OsloMor Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Hei! Da jeg fikk andremann (er 20 mnd mellom mine), gikk jeg til innkjøp av søskenvogna til Brio. Brukte den først med softbag til lillemor også VOKSI med bæreplate. Det er individuelle rygger, 4 hjul og du kan snu håndtaket ettersom hvilken vei man ønsker å ha barna. (For meg er det viktig å se barna, særlig med tanke på noe hardhendt pelling av storesøs.) Den kommer inn overalt og triller fint på vinterføre også, selv om det ikke akkurat er tumleplass oppe i den da- Hadde begge sovende der i forrige uke (Storresøs går i barnehagen, så det er ikke så ofte det skjer) og det gikkk fint. Selvsagt ligger de tett, men det tror jeg bare de synes var hyggelig for de sov skikkelig godt begge to.-) Lykke til med baby nr 2!!
Kakeåndsen Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 Høres ut som den Brio vogna jeg har kjøpt! Den er noen cm smalere enn både Emmaljunga og Teutonia, noe som gjør at jeg får den inn ytterdøra. Ettersom minsten i magen blir i magen et par måneder til (håper jeg), så har vi ikke brukt den ennå. Men jeg har hatt Brio kombi til vesla, og er veldig fornøyd med den. Søskenvogna er ikke mer enn et par kg tyngre enn kombivogna. Som OsloMor er det viktig for meg å ha barna seende mot meg. I tillegg har jeg til dags dato ikke kjørt bybuss med vogn (vesla er 16 mnd) og vi bor på landet med grusveier, og skikkelig vinterføre når det er vinter. Derfor var 3-hjuling uaktuelt for meg.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Hvilken brio-vogn er det dere har? -z
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå