Nicita73 Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 hva gir dere av mme? har prøvd Nutramigen, men den spyttet han bare ut igjen
nina79 Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Hei:) Jeg har samme problemet som deg. Nutramigen smaker jo gift. skjønner godt at de ikke vil ha det. Nå har det gått så langt at han ikke vil ta flasken heller så det hjelper ikke å pumpe seg. Har fått beskjed om å begynne å venne han til litt grøt men ser for meg at det er litt stress å gi om natten om jeg har vært på byn. Og dessuten er det vel best at han spiser mest mulig morsmelk for å få imunstoffene sine. Har vel egentlig funnet ut at jeg ikke får gjort så mye uten gutten min om jeg ikke klarer å venne han til giften. Det var vel egentlig ikke noe svar på spørsmålet ditt dette her:)
nina79 Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 hei.. det er bare det du kan gi. kan også venne han til litt grøt men det er jo stress å gi om natten. får det ikke i gutten min heller men de sier det er bare til å fortsette til vi klarer det.. lykke til
nina79 Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 ble to svar det. trodde første ble slettet, er ikke så god på dette..
Arb.ledig husmor Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Vår jente har ikkje laktoseintoleranse, men vi har prøvd ulik melk for gulpingen hennes. Deriblant Nutramigen. Men fikk høre om en annen type også, som smakte bedre : Propylac eller noe i den dur... Eg begynne å lure på om jenta vår ikkje ha smaksløker, for ho ETE alt!!
kezz Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 tassen min har også melke allergi...fikk heller ikke i Nutramigen...men prøvde da PROPYLAC og det fungerte KJEMPE BRA!!!!! så prøv heller den! ikke smaker eller lukter den så sterkt! =O)
nina79 Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Vi har fått nutramigen på blå resept menhjelper lite når vi ikke får det i han. Er propylac like dyrt som nutramigen.
Arb.ledig husmor Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Ja, men du får propylac på blå resept også....
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Hva er tegn til melke allergi?
OsloMor Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 Jeg fikk det rådet av vår ernæringsfysilog til eldstejenta vår at da vi begynte med grøt (da hun var 7 mnd) så blandet jeg i førsten litt nutramigen og litt mm. Detter for at barnet hele tiden skal ha en kjent smak å kjenne igjen midt opp i ny grøt-smak og veldig vond nutramigen-smak. Etterhver (ca. en mnd) blander du grøten med bare nutramigen og begynner samtidig å gi en flaske eller to med nutramigen om dagen, Selv om man ammer, så er det viktig at ungen blir vant med nutramigen det er jo ikke bare mme, men mest den eneste fullverdige melkeerstatningen for barnet. Datteren min drikker to flasker nutramige(hun er 2 år og to mnnd) enda på legens anbefaling, og koser seg med det!
nina79 Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Hei. Da sønnen vår var nyfødt skrek han veldig mye. Han var helt hysterisk. Helsestasjonen sa at det var kolikk og at det ikke var noenting vi kunne gjøre. Da han var tre uker fant vi noen striper med blod i avføringen. Avføringen han hadde vært veldig slimete og sprutende. Vi skiftet 20 ganger i døgnet. Da vi så blodet reiste vi på legevakten og derifra ble vi sendt på barneklinikken hvor han ble innlagt. Det gikk treuker med undersøkelser men de fant ingenting så de sa til slutt at det mest sannsynlig ikke var noe alvorlig men bare en rift. Vi tok kontakt med et annet sykehus og en lege der foreslo at det kunne være en melke allergi. Han sa at jeg skulle holde meg vekke fra all melk for å se om han ble bedre. Og det ble han heldigvis. Vi har fått en helt ny gutt som smiler om dagen og sover nesten hele natten. De sier at de fleste vokser det av seg før de er tre år. De gangene jeg uheldigvis har fått i meg melk å i ettertid kommer det blod etter noen dager og han blir veldig grinete..
Nicita73 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2007 Jeg fikk Prosobee, denne er veldig lik Nutramigen, men ikke fullt så "giftig" på smak. Er ikke Prosobee og Propylac like bra som Nutramigen, og eventuelt hvorfor? Jeg kjøpte også en grøt som heter Sinlac, denne er kumelk og laktose fri, gutten min likte faktisk den bedre enn annen grøt:)
mamma fra vest Skrevet 7. mars 2007 #14 Skrevet 7. mars 2007 Etter at det ble påvist laktoseintolerans (etter avføringsprøve), skrev Barneklinikken ut en blåresept på Prosobee. Gutten vår har drukket denne nå fra han var 6 uker gammel. Er nå 6 mnd, og vi har aldri hatt problem med at han ikke vil drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå