Lille L Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 flere som bruker pute i senga til babyen.. Jeg gjør det, for jeg tenker jo at det er ubehagelig for snuppa og ligge uten.. Men jeg har også lest at det kan ha med krybbedød og gjøre, så jeg blir fryktelig usikker..:/
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Vi har og brukt pute til snuppa helt siden fødselen! Tror anbefalingene her spriker veldig, men i det siste synes jeg de har vært mest for pute ja!
Jente 28 Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Vi buker også babypute, han kunne ikke sovnet uten tror jeg. Så fort han treffer den når han skal legge seg så tar han tak i sidene på puta og snur hodet til siden mens han gnir nesa inn i puta... Kose, kose..
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Vi bruker også pute, men fordi det ikke var anbefalt at babyer hadde pute så ventet jeg til hun var 4 mnd også kjøpte jeg en spesiallaget babypute som blir helt flat når det er trykk på den slik at dersom hun skulle feks snu seg på magen vil puta bare flate ut helt der hun har hodet... Genialt;)
moo Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Da jeg fikk førstemann sa man at spedbarn ikke bør ligge med pute, men nå har det visst endret seg. Mine barn sover allikevel uten frem til de er i hvert fall ett år.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har brukt pute til min datter siden hun ble født. Den er veldig flat og kan derfor ikke skjønne at den på noen måte kan være skadelig for hun i forhold til krybbedød. Jeg har lest at pute er positivt for hodeformen - når det er litt mykere er det mindre sjanse for flatt bakhode/skjevt hodeform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå