laffe*høygravid* Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Var på kontroll hos lege i dag, og alt ser visst bra ut. Symfyse-målet var visst akkurat på grensen til litt stort.... men lå akkurat innenfor normalen. Er 24+0 i dag. Hva kan skje dersom det er for høyt/stort?? Hjertet til lillegutt banket 140 slag i minuttet - er det normalt? Legen sa det, men jeg vet jo ikke hva som ikke er bra.... Alt i alt er nok alt bare bra med både meg og lillegutt, men mange tanker som svirrer rundt inni hodet mitt!
Seriøst Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Ikke bekymre deg du, alt ser jo helt flott ut!!! Symfyse måla har ikke bare med størrelsen på babyen å gjøre, det er andre ting som kan virke inn! Som foreksempel mye fostervann!! Mitt symfyse mål ligger over det normale feltet, men det gjorde det forige gang også, men alt var helt flott likevel! Guten var riktignok 4030 gr, men det er jo ikke så stort, selv om jeg lå godt over det grønne feltet på skjemaet! Jeg ligger over denne gangen også som sagt, og rekner nok med at denne gutten nok blir minst like stor som sin storebror. Men det er ikke så mye vekta på babyen jeg bekymrer meg for, det har lite å si, det er hodestørrelsen som teller!!! Og hjertelyden på babyen din er kjempe fin!! Det er helt normalt!!! :-)
laffe*høygravid* Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2007 Å takk!! Da kan jeg jo bare slappe av! Får krysse fingra på at hodet til baby'ene våre ikke blir så store da....
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 jeg ser på mitt symfyse mål, og jeg ligger under både den røde streken og det skraverte grønne feltet...uuuuæææ, har jeg en mini mini mini baby, jeg da??
laffe*høygravid* Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 Hvor langt er du på vei da? Vil jo tro at legen din har litt kontroll, og at du får vite ting hvis ikke alt er som det skal! Kan jo hende at neste gang du måler, har symfyse-målet steget i været - og alt er bra! Ikke bekymre deg du - alt er helt sikkert som det skal!!!
*RutIetutt* Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Kan være babyen ligger langt bak i ryggen din, babybooooom - en venninne av meg har vært veldig liten i to av sine svangerskap og vært på en masse kontroller pga det - men det var bare babyene som lå langt bak - de var helt friske flotte babyer når de ble født - og rundt 3500g begge to:o)
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Har hatt SF-mål som ligger helt øverst på "normalen" hele tiden, i alle svangerskapene - den røde streken er gjennomsnittet - så da sier det seg vel selv at noen er større, andre mindre Husker jeg ikke feil, sier de at det er normalt med alt mellom 120 & 160 slag/min c",) Er vel faktisk noen mener det har sammenheng med kjønn - under 140 er... gutt?
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 det er jo ikke unormalt, ligger 3streker over det grønne skraverte feltet jeg, og er i uke 23-0 idag.var å målte til jm idag jeg. så er det nå snakk om total feil termin å til meg da.jeg har hodet til gutten oppi brystbenet og rompa godt lima i bekkenet.buddah fikk han navnet idag. hehe.men han er så fin i hjerterytmen,141 han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå