Gå til innhold

Når starter 1. av de 54 ukene i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ta ut permisjon i 80 % lønn i 54 uker.

Når begynner første uka av disse 54 ukene i permisjonen?

Dagen man har født? Tre uker før termin?

Vil det si at hvis man føder på termindagen så har man 54 + 3 uker permisjon? Og hvis man føder tre uker før termin, har man "bare" 54 uker? Hvis man føder to uker etter tida, får man 3 + 2 + 54?

Eller hvordan er dette egentlig.

Jeg hørte ett eller annet om at hvis man føder akkurat en dag for tidlig eller sent, tapte man en del av permisjonen, men jeg husker ikke hva det var...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg har skjønt begynner permisjonen tre uker før termin. Det vil si at hvis du føder på termin, har du og mannen 51 uker igjen av permisjonen. Alle MÅ gå ut tre uker før termin, og da begynner også permisjonsukene å løpe. Er ganske sikker på dette.

Skrevet

jeg signerer den jeg, tre uker før termin=)

Skrevet

Ja man må ut tre uker för termin. Hvis du föder to uker over tiden, så har allerede fem uker gått av permisjonen, det er teit, men sånn er det....

Skrevet

Dessuten hvis du føder to uker før tiden, altså at du har hatt bare en uke perm før fødsel, så mister du de to resterende ukene...altså har du 51 uker etter fødsel uansett, så lenge fødsel skjer før eller på termindato! Går du over termin så begynner de å trekke fra på de 51 ukene... system ja tenker jeg :s

Skrevet

Ja, det er riktig som de sier, 51 uker etter fødsel (hvis 80% dekning). Men i frykt for å gå over tiden tar jeg bare ut 2 uker før termin (det er ingen "tvang" å ta ut 3 uker før termin). Men hvis fødsel da skjer på termin har jeg "mistet" 1 uke perm. Dette gjorde jeg sist også.

Skrevet

Permisjonen starter min 3 uker før termin, men du kan velge selv om du vil ut inntil 6 uker før termin. Dette går av de totale 54 ukene. Hvis du føder før termin mister du tilsvarende dager av permisjonen. Forrige gang jeg fødet fødet jeg 4 uker før termin og mistet dermed de tre ukene som en skal ta ut før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...