Ooni Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er så enormt trøtt om dagen og sliter med å komme gjennom dagen på jobb. Men synes det er litt ille å be om sykemelding på grunn av trøtthet... Hva tenker dere andre om det?
liten_passasjer Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har tenkt på det samme, men ikke kommet til noen løsning eller konklusjon. Tenkte å snakke med jm, men skal ikke til henne før om mange uker. Tror jeg kreker meg på jobb, så får heller innsatsen være litt lavere. Selv om det er dumt.
LoveInMyTummy Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har vært sykemeldt i 14 dager pga trøtthet. Første dag på jobben igjen i dag, men tviler på at jeg orker å jobbe 100%. Legen hadde ingen betenkligheter med å sykemelde pga av trøtthet.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er også sinnsykt trøtt for tiden.. og jeg får ikke sove om natten. Jeg bruker flere timer før jeg sovner og når jeg først sovner så våkner jeg etter kort tid og sånn driver jeg hele natten. Har dere der sånn også? Jeg blir helt ubrukelig på jobb og tror ikke det er bra for meg eller lille jenta i magen heller. Jeg har gitt det denne uken for å se om det blir bedre hvis ikke skal jeg be om sykemelding. Har nesten ikke sovet på 14 dager nå og det er skikkelig slitsomt:)
LoveInMyTummy Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Ja, sliter med det samme. Har mareritt nesten hver natt og får hetetokter. Jeg sover best når egentlig skulle ha stått opp for å gå på jobb. Hadde ikke trodd at jeg skulle få problemer med søvnen så tidlig. Er nå i uke 25.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er også veldig trøtt om dagen, skal ikke mye til før jeg blir helt kake. Sover også dårlig om natten, blir varm, klør i kroppen, må tisse, halsbrann... Når jeg har fri fra jobb sover jeg gjerne til 11 og litt mer..
Love my kidz Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes ikke trøtthet er grunn til 100% sykmelding i allefall. Man kan jo alternativt sykmelde seg 30-40 % slik at man kan dra hjem litt før tiden, evt møte opp litt senere på dagen =)
LilleMamsen Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Hei Selvfølgelig er det grunn til sykemelding! Er du så sliten og trøtt at du ikke fungerer på jobb, og da i tillegg blir så utslitt at du bare sover når du kommer hjem, vil ingen lege nøle med å sykemelde deg. Det er kroppens signal på at den trenger hvile. Du kan jo selv vurdere- sammen med legen din, om du trenger hel eller gradert sykemelding. Har selv hatt samme problemet- helt utslitt: jeg har ikke vært i en butikk siden begynnelsen av januar.. Jeg er hjemme og slapper av, rusler en tur eller to hver dag, med sovepause innimellom. Jeg prøvde meg på jobb, men der fikk jeg ikke gjort noe. Bedre å være hjemme og komme til hektene enn å slepe seg gjennom dagene og føle seg utilstrekkelig når man bare later som man får ting gjort Begynner å føle meg bedre, og gleder meg til å ta fatt på jobben igjen. Jeg grudde meg og litt til å snakke med legen, men jeg var ikke den første gravide som var utslitt, det var helt vanlig. Lykke til
mola06 Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Jeg ringte legen i dag og fikk sykemelding på 20% pga trøtthet. Jobber som sykepleier på sykehus og føler jeg ikke duger optimalt om dagen, og det går utover de jeg jobber sammen med.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har også fått en sykemelding pga. trøtthet og utmattethet. Jeg har 30%, og kommer litt senere og går litt tidligere. Det er helt greit at graviditet ikke er en sykdom, men jammen bringer det med seg masse rart!:-) Man må ta hensyn til kroppen sin, vi er tross alt på jobb som kommende mødre 100% 24 timer i døgnet!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 altså laging av baby.:-) (for de som ikke tok den)
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 kunne tenkt meg mere søvn jeg også, men har ikke en tjangs til det med 3små barn hjemme, der den ene av de er skikkelig hurra hei unge.utnytter tidlig sengetid. kan du ikke få aktiv sykelmelding? eller ordne med arbeidsgiver om å få begynne senere eller slutte tidligere enn arbeidstiden. min søster fikk det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå