Papegøyeblomst Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Er dette kun viktig de 3 første mnd, eller skal man fortsette med det gjennom hele svangerskapet? Tar gjerne imot andre kostholdstips også. Jeg tar kun folat og omega-3, hva slags tilskudd tar dere???
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Det har ingenting å si for babyen om du fortsetter å ta folat, for den tok det den trengte de 12 første ukene, og ryggraden er nå "ferdiglaget"=)Så den eneste grunnen til at du skulle tatt folat etter de tre første mnd må i såfall være hvis du selv får for lite folat gjennom vanlig kost. Jeg tok folat de første 12 ukene og så tar jeg omega 3-kapsler. Andre vitaminer får jeg gjennom variert kosthold=) Les denne artikelen: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=155914
scubagirl med scubababy Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Man skal ihvertfall ta folat til og med 3. svangerskapsmnd. Jeg leste også i informasjon til gravide med diabetes at det anbefales å ta folat til 18. uke.. Det er ikke farlig å ta for mye folat, så det er bare å spise opp esken du har kjøpt selv om det går utover 3 mnd. Ellers anbefales det jo omega-3. Jeg tar slikt tilskudd kjøpt på apoteket som det står "Gravid" på. Fikk disse anbefalt på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå