Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 minsten er så despo etter puppen! det går ut over den vanlige maten han skal spise... og nettene er heller ikke avvent, klarte det nesten, men så ble det litt sykdom etc, så vi er tilbake igjen.... og nå skal han bare ligge på puppen heeeele natta...... (har vært sykdom denne siste tiden også) det er så vanskelig å ikke gi ham, for han blir jo så fra seg.... NOEN TIPS??? 14,md
Expat Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hvor slutt vil du ha det? Helt slutt, eller bare morgen og kveld, eller?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Først og fremst natt da, men også helt slutt... har jo vært flink å amme så lenge, men nå vil jeg gjerne slutte.... han skal alltid ha ha ha - når han egentlig burde spist maten sin..... men får han ikke - får jeg han ikke i stolen sin heller... brystspreng ja... det er litt forskjellig, men ja, jeg kjenner det noen ganger som om det var det første halvåret! igår var han i bhg etter en tid med sykdom, så da var de ganske harde når han kom hjem!
Expat Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Du må da sove i noe som gjør at han ikke får tilgang. Og så må pappa'n hjelpe og trøste på natt. Og så ellers bare amme en spesiell plass i huset. For eksempel i en stol på soverommet. Bruker du en sportsbh etter amming får du kunstig spreng og fort mindre melk. Ellers, når det er lite melk igjen og spreng ikke er et problem, fikk jeg nettopp tips om gnagsårplaster over brystvorten. Hos vår lille var det nødvendig med melk på flaske en stund, i samme dieposisjon.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 har forresten lest det med å bare amme en spesiell plass i huset. hvorfor det egentlig? han får jo fremdeles... hehe
Expat Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 For da kan du unngå å sitte der når du ikke vil amme! Slik får du kontroll.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 jeg sover i t-skjorte.... men han får jo tilgang når jeg bretter opp :-D pappaen er det lite hjelp i... han sier bare "han er jo sulten...." (og så får han ikke sove, sover så dårlig fra før, og så skal han på jobb.....stakkar blir trøtt... sover ofte annet sted) vil ikke ha flaske.... ta det med stolen igjen.... hvis jeg setter meg i en bestemt stol, blir han mindre interresert av det? jeg er vel ikke sterk nok.... er han hjemme hele dagen, så vil han jo ha ofte, og han får når han klager og griner etter pupp.... det går greit når han er i barnehagen, men er helt despo når han kommer hjem!
boblulf Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Hei, eg har ein gut som er litt eldre enn din, og eg har akkurat vore igjennom ei kjempehard nattavvenning. Han er også veeldig glad i puppen, og som du seier når han er heime, i helgene feks så blir det ofte melk. På dagen ammer eg enno, men om natta har eg no klart å slutte. Fann ut at eg berre måtte vere hard. Han blei lagt på eige soverom og får ikkje melk mellom at han legger seg og det er morgon. Eg trur den viktigaste førebuinga er psykisk. I alle fall følte eg at det var ein knallhard kamp for ikkje å gje etter. Du veit jo at han sovner når han får pupp. Må nok rekne med nokre netter med lite soving. sovner han av seg sjølv om kvelden, ikkje på puppen?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 takk for svar! hvordan gjorde dere det da? lot han grine i senga uten å ta ham opp.. for da reiser han seg jo bare, nå når de er blitt så store eller tar du han opp? min sovner ikke med puppen når han legger seg. Jeg legger ham, og så vil han jo ikke legge seg, så det blir litt skriking... og så tar jeg ham opp litt, roer seg, legger ham... og noen ganger sånn.. lar han skrike litt for hver gang.. kanskje ikke riktig detheller men... var det pappaen som tok kampen da eller? jeg har ikke den støttespilleren, og må ta det sjøl.. og så vet jeg ikke hvordan det er å legge han på eget soverom heller, for han må dele rom med storebbror... tenkte jeg skulle ha han avvendt først.....
boblulf Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Eg har valgt å la han grine i senga si utan å ta han opp. Prøvde å ta han opp for å roe han men erfarte då at han berre blei meir frustrert fordi han då trudde han skulle få noko. Han reiser seg opp ja. Har prøvd to strategiar, anten å la han stå å grine litt, trøyste han og så legge han ned igjen eller å halde han nede i senga(det er jo vanskeleg å sovne i ståande stilling ) Begge deler fungerer du må berre gjere som du føler er riktig Eg har for det meste teke kampen sjølv ja. Det er mulig det og, men du må vere motivert. Det høyres jo ut som du er. Har du nokon som kan hjelpe deg slik at du i det minste får sove litt på dagen. Ein treng å sove!! Lykke til! Dei fleste seier at det verste er over på 3 netter. Kanskje han byrjer å sove heile natta!! Berre ikkje gje deg!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #13 Skrevet 7. mars 2007 hahaha motivert??? vel, JA er jo forsåvidt det- men... jeg vil jo,men jeg klarer det bare ikke om natta.... selv om jeg vet at det bare er å BESTEMME seg for det, har du gjort det, går det bedre... jeg er alene om dagen, så da kan jeg sove... bortsett fra i helga da, da er jeg hjemme alene med to små... Det er så vanskelig å velge hvordan jeg skal gjøre det, tar jeg ham opp - sovner han gjerne på skulderen, men våkner når jeg skal legge han igjen. lar jeg ham ligge - noe han ikke gjør... dermed holde ham fast... det er så vanskelig,for han vrir seg jo sånn rundt og vifter med armene, at hvis jeg skal holde ham liggende må jo jeg være ganske sterk mot ham... føler ikke jeg har hjerte til det heller, vil ikke gjøre ham vondt... takk for svar, det motiverer!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #14 Skrevet 7. mars 2007 Smør eddik på puppen så vil h*n ikke ha mere av seg selv :-)
Expat Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 Hei! Det ser ut som du har fått en del alternativer. Et litt radikalt forslag er også å ta en helg borte fra barnet... Hvis problemet altså er at han vil ha pupp og ikke melk... Siste utvei, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå