megogdetretrolla Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Hos oss er det natta fra ca. 19:00 til mellom 05:00 og 07:00. Stort sett et par amminger i den perioden. På dagen så sover han 4 lurer på ca. en halvtime, må bysses i søvn. Ellers så er han stort sett blid og fornøyd, og flink til å ligge alene å leke. Spiser grøt formiddag og ettermiddag, og får ei flaske med 200 mme før han skal legge seg. Ellers får han pupp når han vil ha, stort sett et par/tre ganger i løpet av dagen. Hvordan har dere andre det? Litt gøy å sammenligne:)
oniki Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Her er det også natta kl 19.Har nettopp begynnt me MME,så han sover somregel hele natten frem til ca 6-7.Avotil litt pupp på natten.Får grøt ca kl 12 og middag kl 16.Ellers har vi ikke helt rutiner på sovingen om dagen.Han er veldig flink å ligge alene å leke,men det er jo kjekkest hvis mamma ligger å leker med da:)Liker å ligge en stund på magen,men er kjekt på ryggen også.hehe.Sovner av seg selv,med unntak av at vi må gå inn å gi smokken avogtil.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 ma bare spørre ang måltider - er det "vanlig " å starte med fast føde ved 5 mnd alder ? jeg har gitt gutten vår litt grøt på formiddagen, han liker det godt men fikk litt mage knip av det så jeg har gitt litt bare av og til. tenkte på å gi litt potet og grønnsaksmos nå etterhvert. han sovet ikke natten igjennom, våkner noen ganger bare en gang mellom 2000 og 06, men det er sjelden. han vil kanskje sove bedre hvis han får middag....? prøver også å gi han smokken når han våkner på natten, men han "forlanger" pupp.... :-) da sovner han bare etter få sekunder, så han er jo tydeligvis ikke sulten bare kosete.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Mini legger seg 1930 og sovner bom! Får pupp ca 1-2-- våken for pupp i 4-6 tiden.. i natt drøyde jeg den m smokk fram til 6..(skal fortsette m dt) Da står vi opp 1 times tid og går og legger oss igjen.. står da opp ca 9.. grøt og frukt i 10-11 tiden og ved 18 tiden.. Sover ca 3 lurer av 45 min hver dag.. Liker å ligge på gulvet ,men morsomst hvis jeg og ligger der da;=) Ammes ca hver 3 time på dagen;=)
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Her er det natt 19.00,sovner med en gang...Ammer ca 04,sover til 06-07......Står opp,kan være våken 2-4 timer da før han sover en halvtime.Går tur elle setter han ut igjen ca 13.00 sover da fra 30 min-2,5 timer.Har ingen rutiner på dagsovingen,har blitt mye mindre soving de siste 2 mnd.Han ammer hver 3 time på dagen,samt frukt ca 11:00 og grøt ca 18:00. Flink å leke,men morsommere med selskap ja...Ruller begge veiene og kommer seg dit han vil,så må følge med.
megogdetretrolla Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2007 Jeg synes mini sover så lite/korte lurer på dagtid. Men nå ser jeg jo at han ikke er alene:)
Vibeke&gullguttene:) Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 jeg fullammer ennå jeg... han fikk vondt i magen av grøt og ble mye mer urolig... er det bedre med frukt?? noen erfaringer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå