Gå til innhold

***** UKE 29 ******


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nok en av de "magiske" ukene. Nå er det over til 3. trimester!

 

Hvordan er formen? Tanker rundt tiden du er i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg endelig 28+1. Patetisk og sitte oppe for å vente på at det skal bli nytt døgn, men sånn er det altså. Har gledet meg stort til å bli ferdig med det lange 2. trimesteret. Det begynte å bli veeeeldig kjedelig der nå. Og nå passer min eeeeenorme mage bedre inn også. Den ser mer ut som en 3. trimester mage, enn en 2. tri.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min passer nok bedre i 3 trimester også enn i 2ndre. Den er mye større enn sist når jeg bar på en gutt - mer overalt liksom, ikke bare rett frem. Ellers er jeg mye svimmel, til tross for normalt jernlager, og litt plaget av halsbrann. Jeg kaster mer opp igjen enn på noen uker, men er "nå vant til det" - kvalmen lar seg igjen bare delvis stagge med mat. Men - nå er jo nedtellinga overkommelig og jeg gleder meg ganske mye til å være kvalmefri for å si det slik. Er mer og mer klar, men ikke "der" enda. Konsentrasjonen rundt andre ting enn graviditet er lav gitt. Igår var vi på Mars og Venus, jeg tror jeg gråt hele filmen og sov urolig og drømte mye inatt. Kanskje jeg ikke er skikka til å se filmer akkurat nå? Bra film egentlig.

 

Andres tanker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er idag 28+2, har vært på UL igjen, og det viser seg at den lille jenta vår veier ca 1700 gram, og er 14% over gjennomsnittsvekta. Mulig vi får en liten sumo-jente.. ;) Er endel slapp og sliten, men det har kanskje en sammenheng med at blodsukkeret hopper opp og ned, er kostregulert diabetiker, men begynner å merke problemer med blodsukkeret.. Ellers er ikke magen så stor som i forrige svangerskap, pluss at jeg nå fortsatt er endel i minus på vekta før svangerskapet, 5 kilo igjen, så er jeg der jeg var.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 28+3 og må ikke på jobb før kl. 16.30. Har gjort litt rent i huset og slapper nå av. Må senere jobbe med fagprøven. Uff, den skal leveres om 3 uker...

Formen min da:

Magen begynner å bli stor, men innenfor det grønne. Var veldig frustrerendes å skjønne at jeg ikke lenger kan se mine føtter :-(. Og så er jeg lei av alle kommentarene: "O så stor du er"

Morgenkvalmen begynner å gi seg. Endelig.

Har fått sexforbud fordi jeg hadde kynnere i 3-4 timer etterpå. Kjipe greie.

Klarer fortsatt å jobbe mine 90%. Det gjør at jeg ikke kjeder meg så mye.

Hofta begynner å verke og det er ikke lenger like lett å sove pga den.

Ellers vil jeg si at jeg er i god form.

 

Lykke til videre til alle dere jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!! 3.trimester!!!

 

Ja idag er jeg 28+1. Tiden går fort!! Må få kjøpt meg ny bil snart!! Er ikke plass til 3 barneseter i en 5-seter. Fikk plutselig litt dårlig tid nå :o)

 

Magen er stooooor og fin!! Skikkelig guttemage! BL er under kontroll og halsbrann kommer og går. Men er ganske sliten. Orker ikke så mye!! Hodet er i toppform og kroppen henger etter hehe

 

Vi er så heldige som får sommerbaby! Slipper å gå gravid hele sommeren og slipper alle vinterklærna med en gang!! Har to vinterbarn fra før og gleder meg som en syk til å ha babytid på sommeren. Det skal bli kos :o)

 

Kos dere videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er jeg også over i 3. trimester, føler meg egentlig høygravid. Rart at det er ca 3 kilo til som skal inn i magen før terminen.

Jeg sover dårlig på nettene pga vondt i bekkenet og halsbrann men ellers er alt bra. Er nå 100% sykemeldt pga migrene. Det går bra så lenge jeg tar det med ro med minst mulig stress og ingen avtaler.

 

Jeg var i bassenget i går. Da jeg kom ut fra garderoben hørte mannen min noen som sa; "se ho som e høygravid!"

 

Har begynt å tenke en del på fødselen nå. Håper den blir like fin som fødsel nr 2.

 

Jeg er så heldig at jeg skal få komme på 3d UL hos ei jormor som skal øve seg. Jeg hadde ikke vurdert det pga prisen men nå skal jeg få oppleve det likevel. Gleder meg utrolig.

 

Kos dere videre sommermammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...