Gå til innhold

sana-sol, når begynne me dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har begynt å gi barna sana-sol. når begynte dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sana sol inneholder sitrus, derfor skal det ikke brukes før ett år

Skrevet

ved 1års alder. jeg gir halv barneskje med tran og halv med sana sol. husk å ikke gi større dose enn dette. ( ikke over 5 ml)

Skrevet

Jeg gir sana-sol. Gutten min er 10mnd.

Muig at jeg ikke følger boka, men han ser ikke ut til å reagere noe på den.

Skrevet

det er visst ikke bra å få for mye - vet ikke helt hvorfor. Helse st. fortalte det.

Skrevet

Gir sanasol nå jeg.Han er 4,5 mnd.Bytter litt på å gi han sanasol noen dager og bare D-dråper noen dager.Tenker at det er andre vitaminer i sanasol som han kan trenge.Det er så mye de sier på helsestasjonen som ikke stemmer.Han fikk sanasol på fødeavdelinga når han var nyfødt fordi han hadde lav fødselsvekt, der spurte de ikke oss foreldra engang de bare gav baby sanasol.......hmmm så hva skal man tro?

Har også hørt om folk med fortidligfødte babyer hvor fødeavdelinga har gjort det samme NÅ.

Tran er nok litt hysterisk inn for tiden, men alt er ikke positivt med det heller, har vært spekulasjoner om fremstillinga av tran er helt bra,husker ikke helt hva det var.Dessuten får de ikke så mange vitaminer av det.

Det som de er usikker på med sanasol er søtningsstoffet, nå har de jo funnet ut at det ikke er så farlig for folk som tidligere antatt, bortsett fra at det etser på tennene slik som andre matvarer.De anbefaler å gi dette over tre år nå , har inntrykk at det er kun p.gr av det med tenner eller kansje litt usikkerhet fortsatt...blir litt spekulasjoner i hytt og pine syns jeg.

Skrevet

Har prematurbarn og de får multivitaminer (ligner på sanasol/biovit) helt fra starten av. MEN du skal ikke gi full dose med multivitaminer og tran for da blir det for mye A- og D-vitaminer.

Et annet spørsmål er om barnet ditt trenger det. Hvis h*n er født til termin skal det egentlig ikke være noe spesielt behov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...