Gå til innhold

LÅSING I KORSRYGGEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

HER SITTER JEG EN GRYTIDLIG MORGEN Å FORTVILER OVER EI BORTKASTA NATT.. JOBBER SEINT DENNE UKA..OG ETTER ENDT VAKT I GÅR VERKET DET SOM FY I KORSRYGGEN..LA MEG PÅ SOFA FOR SÅ Å NESTEN IKKE KOMME MEG OPP IGJEN.. KOM MEG INN I SENGA..INGEN STILLING SOM PASSA..FIKK EN PUTE MELLOM BENA, VAR TRØTT NOK TIL Å SOVNE..VÅKNA KL 12 FOR Å SKIFTE STILLING..ENKLERE SAGT ENN GJORT..SÅ SINNSYKT VONDT..PRØVDE MEG FREM TIL KL 5 Å FÅ SOVE, MEN DET VERKET HELT NED GJENNOM BENET PÅ VENSTRE SIDE..ER DET NOEN SOM HAR DET LIKENS?? GÅR HOS KIROPRAKTOR OG JEG SYNS DET LINDRER ETTER HVER BEHANDLING..ER BARE REDD JEG ØDELEGGER OPPLEGGET MED Å TROSSE MEG TIL Å JOBBE FULL STILLING PÅ BUTIKKEN.. MYE SPRINGING, TRAPPER, LØFTING OSV.. VIL LIKSOM JOBBE LENGST MULIG..HVA ER LURT?? NOEN MED ERFARING FRA DET SAMME??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner til det. du kan jo jobbe lenger, men snakke med sjefen så du slipper tunge løft og springing på jobben...kansje sette på plass lettet varer og ekspedere kassen hadde vert en ok ting for deg å gjøre på jobb..

Skrevet

Her tror jeg du må krype til korset og innse at å jobbe fullt ikke fungerer for øyeblikket.

Jeg ble selv satt ned i 50% da jeg var hos legen i går pga bekkenløsning. Det er ikke gøy å innse at kroppen ikke strekker til, men det er heller ikke gøy å ha det betydelig mye verre enn det man må bare fordi man er sta og vil jobbe som før. Smerter er kroppens måte å si fra på om at det har blitt for mye.

Skrevet

jeg har store problemer,å snu seg i senga hvis det står på som verst,er en stor pine, klarer ikke å gå. får dette kun hvis jeg går mye,får kald trekk på bekkenet og står for mye.kan ikke bære ting. ville ha snakket med legen om dette jeg. ble sykemeldt 100% når jeg jobbet med nr 2, var ingen vei utenom. det tar fort en uke før du er mye bedre etter fysisk aktivitet,dagen derpå føles alt stivt ut,sier at frostvæska mi har fryst jeg.

ville anbefalt deg en 100% sykelmelding til du har dradd deg til igjen og gå over på aktiv sykemelding etterpå.

Skrevet

Høres velkjent ut, rent bortsett fra at jeg har det på høyre side!

Går til fysioterapeut, som også har gitt meg øvelser.

Legen har skrevet (med store bokstaver) på min nå 50% sykemelding:

Skal ikke gå i trapper, eller ha tunge løft!

(Jobber i et "rart" hus som er 4 m bredt og 12 m høyt).

Har fått beskjed om at jeg ikke kan regne med å komme tilbake i 100% før termin. Bedre å være på jobb 50% enn ikke i det hele tatt, noe som kunne blitt resultatet hvis jeg hadde strukket det lenger. Arbeidsgiver var enig i det faktisk.

Lykke til!

Skrevet

Og ligge på sofaen er ikke bra, alt for ustødig. Ligg på gulvet på magen og heis deg opp på armene. Støtt også opp med puter under armene. Ligg sånn till du hører at det knepper litt i korsryggen. Målen med denne øvelsen er at du må presse korsryggen tilbake på plass igen. Men du må ikke tvinge det fram det kan ta litt lengre tid de første gangene. Nå ligger den ikke rett, kan være en muskel pute disk som glir ut av posisjon og må tilbake på plass i gen.

Så er det jo noen viktige regler man må forhålde seg till. Stå og ligge (på gulv, ikke i sofa eller gostol) er lov resten får du vente med frem til det har stabilisert seg.

Håper at det kan hjelpe=)

Håper du ikke har for stor mage så du ikke kan ligge å gulvet. Da kan du prøve og ligge på rygg, bøyde knær og presse magemuskler.... press 15 sek, slipp 5 sek....etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...