Gå til innhold

feberkrampe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff...nå er jeg stresset.jeg var mye plaget av feberkrampe som liten,har hørt at det er arvelig.nå har sønnen min på 20 mnd nesten 41 i feber.han har aldri hatt så høy feber før.så nå venter jeg nesten på at han skal få feberkrampe.hva gjør jeg hvis han får det? vet jo at jeg må ringe legevakt/sykebil.men bør jeg avkjøle han eller noe slikt for at han skal komme til seg selv igjen først?

huff....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han har forresten fått stikkpille...

Skrevet

41 i feber og du er ennå hjemme med han?

Hvorfor skal du vente på det verste, ring til legevakten og hør med dem. Eller ta en tur ditt...det ville jeg ha gjort. Her i huset er det ikke lov å være hjemme med mer enn 40 i feber..

Lykke til

Skrevet

jeg snakket med legevakten tidligere.de sa at når det bare er feber så er det ikke farlig.bare å vente å se...rart at jeg blir stresset???pokkers helsevesen....

Skrevet

ikke meningen å være nebbete...huff....

Skrevet

Vi bruker ibux som vi roterer med paracet (tar det annenhver gang), det kontrollerer nok feberen. Ellers, ha lite klær på barnet, og ha det på fanget, la det sove oppå deg på natten, slik regulerer du tempen best! Det fantastiske mammatermometeret... Du kan også bade det i badevann 2 grader kaldere enn barnet. Det reduserer også feberen. Det KAN være arvelig, men hun MÅ jo ikke ha fått det! Vår lille har arvelige feberkramper, og hun får dem faktisk ved mye lavere temp enn det du ser nå, 39,5 og der kommer de igjen, ja. Vi har Sobril liggende for å behandle dem.

Skrevet

Hei, ser det er en stund siden du har skrevet innlegget, men jeg svarer deg alikevel. Min datter har får feberkramper. Hun har hatt det 2 ganger siden jul. Dette har hun nok arvet fra sin tante... Den første gangen hadde hun 39,4 i feber og den andre gangen 38 i feber. Så det er veldig vanskelig å vite når den kommer. Hvis hun er veldig høy feber når hun har feber må du ta ta henne med ut å dra av henne alle klærne om hun får kramper. Krampene ser helt forferdelige ut, men de går som oftest raskt over (selv om det ikke virker sånn når det står på!) Det som er med feberkramper er at de kommer hvis temperaturen stiger raskt eller synker raskt. Det vil si at hun trenger ikke å få feberkramper fordi om feberen er høy. Ellers så må du passe på at luftveiene er åpne, legg barnet på siden om hun får kramper. Husk å følge godt med på pusten, og om du rekker det ta tiden på krampen. Hun trenger ikke få feberkramper i det hele tatt fordi om du har hatt det. Min datter arvet det av sin tante ikke av meg. Men ett tips er å alltid ha stikkpiller liggene tilgjengelig, og ta temperaturen gjevnlig. Som du selv sa skrev skal man alltid ringe legevakten den første gangen krampene kommer. Dette er for å utelukke om det kan være eplepsi eller RS-virus og lignende. Det finnes også medisiner som stopper krampene, dette har jeg valgt å ha liggende i huset pga lang vei til sykehuset. MEN ikke ta sorgene på forskudd. Søk på feberkramper på nettet, og les mye om det. Da føler du deg litt mer forberett. Det er være med de som ikke vet hva dette er når det kommer. Samboeren min trodde datteren vår skulle dø, han hadde aldri hørt om feberkramper og visste ikke hva dette var. Håper du har fått noen svar, og lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...