Gå til innhold

Hei damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter en fødsel er det normalt å begynne å trene igjen? Hvor lenge er det sårt og vondt? Skjønner at dette er individuellt, men sånn ca?

Tusen takk, hilsen en som er i uke 27 og som ikke kan trene pga bekken og ryggsmerter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trene kan du gjøre med en gang, men magemusklene skal du vente 6 uker med :-)

Skrevet

Er det sant? Hva med eventuelle rifter i underlivet og sånn? Og hvordan gjør man det egentlig med pupper som er fulle av melk? Mulig jeg stiller dumme spørsmål, men det er mitt første barn:)

Skrevet

Puppene er litt uffne i litt over en uke bare, med mindre du får spren. Noen får ikke så mye av det. (jeg deriblandt)

Når det kommer til underetasjen så klarte ikke jeg å sitte ordentlig på en stol på over 3 uker etterpå men det er også veldig individuelt.

Så du må nesten bare vente og se!

Lykke til!

Skrevet

Fikk beskjed om på sykehuset at man burde trene bekkenbunnen først. Den skulle være så sterk at man klarte å holde et knip samtidig som man tar en situp før man begynner å trene magen. I tillegg sa de at bekkenet er litt ustabilt ("mykt") helt i starten, så man burde begynne med moderat trening, og så øke på. De anbefalte knipeøvelser og trilleturer de første 6 ukene. deretter knipeøvelser og gradvis mer belastende trening.

Skrevet

hei.

Jeg begynte å trene aerobic etter 6 uker. Fysioterapauten på sykehuset sa vi ikke skulle trene no særlig før det.

Hadde sydd både utvendig og innvendig, men det kjente jeg ikke noe til etter 2-3 uker.

Trente aerobic til jeg var i 35 svangerskapsuke. Men etter det måtte jeg stoppe av samme grunn som deg (bekken og ryggen).

Har trent 3 ganger nå, men måtte inrømme at det antaglivis var for tøff trening for bekkenet mitt. så må ta det med ro noen uker til. Da holder jeg meg til gå turer.

Når de 6 ukene har gått vil du selv kjenne på kroppen din når du føler deg klar for trening, det er nå min erfaring. Husk at ved keisersnitt skal det gå lengre tid før trening.

Lykke til, du har en flott tid forran deg.

Skrevet

du skal IKKE trene annet enn knipeøvelser og gå tur ol. før 6 uker etter fødselen. magen skal du vente 12 uker med. grunnen er at det kan føre til urinveislekkasje ol i "voksen" alder fordi bekkenmusklaturen ikke er som før innen det er gått 12 uker. dette sa hverfall legen min, kroppen trenger tid til å hele seg. jeg tok hverfall ingen sjangser her, er ikke lysten på lekkasje senere;)

nå er alle forskjelligen men jeg var heller ikke i stand til annen trening enn tur før det var gått 6 uker;) jeg hadde trodd det men den gang ei..

lykke til! og du kommer fortere i form igjen enn du tror ;)

Skrevet

Tusen takk alle sammen, jeg gleder meg virkelig til å begynne å trene igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...