Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Vi gifter oss om eit par månader. Dette har vore planlagt i eit par år no. Vi har måtte spare opp pengane, betalar for alt sjølve. På desse tre åra har følgende forekomme: nr 1: svigermors mor har bestemd seg for at vi ikkje ville gifte oss før i 2007 - fordi vi ville vente til ho daude først. Var jo ikke akkurat det som var planen då. nr 2. svigermor byrja invitere alle ho meinte burde kome, inkludert alle på si eiga arbeidsplass nr 3. svigermor byrja hyre inn artistar til kirke og fest. Ho vil ikkje kome dersom ho ikkje får bestemme ka dem skal spele nr 4 Ho tilber seg å betale for blomstane. Vi takkar ja. så seier ho i neste sinnelag at "det fins jo så mykje fint i plast i dag", med tankje på gjenbruk til hennar yngste dotters konfirmasjon til våren nr 5. så vil ho bestemme Kirke programmet. Ho liker ikkje Preludie, Postludiet,og ingen av salmane. Ho byrjar ringe presten og seie at ho gjerne vil sjunge førrenn vi gir kvarandre ringane... Når vi seier vår meining vert ho sint, og nektar komme. Mann hennar daude for eit år sida - og ho seiar "Kva hadde faren din sagt om korleis du behandlar mora di. Eg vil jo berre ditt beste!" Mannen min får sjølsagt dårleg samvit av dette... Og lar henne kontrollere. Eg vil jo ikkje drive mannen min frå mora si. Men erleg talt, plastblomster?? Og ho sjunge! Korleis løyser eg dette? Vil ikkje såre Mannen min!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Det der er det værste jeg har hørt! Du må jo bare få mannen din eller si selv at det er din dag og ikke hennes!! Herregud, hadde klikka jeg.. Dette skal jo være din perfekte dag som du bestandig skal se tilbake på med gode minner! Det kommer du ikke til å gjøre hvis du hører på ho... Huff og huff, stakkars deg. Bedre at ho ikke hjelper til da. Du må ihvertfall få sagt i fra, men på en fin måte.. Si fra hva du gjør da! Lykke til..
Vannmann35 Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Dette høres jo veldig ille ut, hun høres jo nesten litt gal ut spør du meg... Invitere sine arbeidskolleger og ringe presten sånn på egen hånd... Merkelig! Er det noen muligheter for å sette seg ned å ta en prat med henne bare du og henne, forklare henne hvordan du føler det? Ellers - i dette tilfellet tror jeg at jeg hadde latt være å snakke om bryllup med henne i det hele tatt, så langt det lar seg gjøre. Spør hun så si dere ikke har bestemt dere eller at dere allerede har bestilt. Si dere har bestilt blomster, at dere har avtalt med presten - lyv så det renner rett og slett. Forklar presten situasjonen dersom hun skulle komme til å ringe han igjen. Og dersom hun sier at hun ikke vil komme i bryllupet pga at hun ikke får bestemme, så får det være hennes valg. Din kommende har ingen grunn til dårlig samvittighet, man vet ikke hva faren ville sagt og man kan ikke legge ord i munn på de døde.
sussa4 Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Det går jo ikke an.. Du er nødt til å snakke med mannen din om dette.Jeg hadde jo typisk overtalt mannen min til å rømme avgårde for å gifte oss., så kunne hun bare sitte der med alle planene sine
Pappas fultreffer :) Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Be henne holde seg borte vekk. Det hadde jeg gjort. Hvor skal hennes kolleger komme i ditt bryllup? Og hvor for skal man ha plastikkblomster? Nei, be henne holde seg vekke, men gjør det på en fin måte da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 fy faen jeg hadde klikka hvis jeg var deg. det er din dag ikke hennes. det er du og mannen din som skal bestemme dette. jeg hadde sagt mens svigermor og gubbe var der jeg at,hvis jeg ikke får bestemme,blir det ikke noe bryllup. di fleste gifter seg en gang i livet. da burde detbli på den måten man vil på,ikke som andre vil... SETT BEINA DINE NED;IKKE GODTA DETTE: DET ER DIN DAG.... lykke til..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Hjelpe meg! Det er nesten så man ikke tror det er sant!! Du har min største medfølelse her.... Jeg tror jeg hadde blitt gal! Prat med din kommende mann, ja - og fortell hva du føler. Og husk for all del - det er DERES dag, og ingen andres!!
Klikk Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Å herligfred for en kjip situasjon! Jeg skjønner utrolig godt at du ikke vil stille deg mellom mannen din og moren hans, men ærlig talt så tror jeg du bør gjøre noe her.. Dette er jo en av de viktigste dagene i livet ditt og den dagen er deres og bare deres! Hun har sikkert hatt sitt bryllup... Jeg tenker at det er deg han skal leve sammen med resten av livet og ikke moren sin. Og det er ike bra tror jeg at foreldre kontrollerer forholdet deres eller for den saks skyld den store dagen deres. Jeg er litt glad i å tenke billedlig, men se for deg at du og din familie er en sirkel og han og hans familie er en sirkel. Når dere blir gift skal liksom dere to lage deres egen sirkel.. hvis du skjønner. Greit nok at foreldre kan komme med råd og sånn, men det er viktig at man som gift liksom har sine egne regler og tar egne bestemmelse. For det er ikke noe greit hvis foreldre skal komme inn å overstyr, for da er det ofte bare en kilde til unødvendige konflikter. Høres jo sikert ut som om jeg tror jeg er ekspert på forhold, men det er jeg absolutt ikke. Har selv bare vært gift i to år, men vet at det er en utrolig minnerik dag som er viktig at en er fornøyd med... Jeg tenker at hvis hun får lov til å styre dette her så vil hun bare fortsette med å styre dere etter dere er gift og det kan bli utrolig slitsomt. Jeg synes faktisk du skal snakke med henne og si at du ikke synes det er greit at hun planlegger ders bryllup. For denne dagen er deres og INGEN andres! Vet det kan være kjempevanskelig, men jeg synes ikke du skal godta det... Det var bare mine tanker liksom.. Ble litt sjokkert over at det går an å oppføre seeg sånn. Men prøv bare å snakke med henne på en rolig måte slik at hun forrstår hvordan du tenker. Håper dette kan hjelpe deg litt! Lykke til med svigermor og med den store dagen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå