Gå til innhold

Faens lege!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sinnsykt med å slutte å røyke,og går med dårlig samvittighet og tårer i øya så fort jeg tenner den jævelen. Det er så jævli... Hadde nok klart dette så mye bedre om ikke x`n som jeg i sommer var i retten mot, for grov og massiv vold mot meg,hadde sittet inne slik han egentlig skal....men idioten møtte ikke til soning. Så her går jeg da,med øyner i nakken og gud vet hvor,pga redsel for både meg,ungene mine og min nye samboer. Men saken er den da,at jeg hadde alvorlige komplikasjoner under forrige svangerskap og fødsel,som morkakeløsning. Når jordmoren jeg går til nå hørte dette,kontaktet hun føden og fødselsleger med en gang. De kom frem til at jeg må gå til kontroll hver 14 dag,altså en gang i mnd hos legen min og en gang i mnd hos jordmor. Så kommer vi da til svangerskapskontroll,og skulle gi beskjed fra jordmor at dette var absolutt nødvendig. Jeg har allerede 1pluss på blod i urin og 2 pluss på protein,men blodtrykket er foreløpig bra,(er i 17 uke). Men hva skjer,joda han bare avfeier at morkakeløsning var bare bagatell,det kunne vi bare gi oss med å bekymre oss for!!! Hvorfor er da jordmor/fødselslege så obs på dette da,og jeg har allerede vært på 5 ul,og skal ha flere... Det eneste vi fikk ut av svangerskapskontrollen,var kjeft kjeft og atter kjeft for røyken. og det var ikke bare meg,samboern får faen mefg like mye kjeft han.. Vi vet jo at røyken ikke er bra,og at vi burde sluttet.Men oppi dette er det så jævli vanskelig. Har posttraumatisk stresssyndrom (sterk grad) etter volden jeg ble utsatt for,samt at det er påvist hjerneskader etter slagene som går på hukommelse,talesenteret,finmotorikk,hele høyre side er svekket samt arm og ben på venstre side.. Ønsker så sterkt å klare å stumpe røyken,og skal nok klare det med den snille samboeren ved min side.. måtte bare få ut litt frustrasjon over den jævla legen!!!!!!!! grrrrrrrrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Du har opplevd mye tøfft! Men fint at du klarer å tenke såpass fornuftig oppi det hele, og ser selv hva som er riktig! Har du vurdert å bytte lege? Evt få jordmor til å ta en alvorsprat med ham? Lykke til med røykeslutt og resten av svangerskapet! Håper du snart kan kose deg med barna og samboer uten å føle deg utrygg!

Klem

Skrevet

Oi oi, huff da...!

Önsker deg bare massevis av lykke til'er videre og haaper at du faar en bedre lege som er hyggeligere. Du veit hvertfall at röyken ikke er bra, og i motsetning til alt for mange, pröver du aa gjöre noe med det, men akkurat naa har du andre ting aa tenke paa, herregud du er jo i litt av en situasjon og da, skjönner veldig godt at du er stressa.

Igjen, lykke til videre!

Skrevet

Drit i å gå til legen din! Jeg går bare til jordmor - liker ikke fastlegen min. Anbefaler deg det! De er mye hyggeligere å prate med og man møter mye mer forståelse og medmenneskelighet!

Lykke til!

Skrevet

Det hører også med til historien at vi ikke fikk komme til kontroll en gang i mnd til han slik jm og fødselsleger mener jeg må og at alt vi bekymrer oss for bare blir avfeid..

Skrevet

Tusen takk alle tre,ikke bare gøy dette. Er litt frustrert over det der. Men skal ta meg en prat med jormor denne uka,og ender nok med at jeg går bare til henne heretter,. og bytter fastlege. Vil jo føle oss trygge for at nurket vårt har det bra,oppi all annen utrygghet. Er så glad for at samboeren min er her for meg no matter what,og bidrar til å gjøre ungene mine så mye tryggere. tusen takk igjen go'jenter:) Vi skal klare dette!!!!

Skrevet

Helt enig med de andre. Ikke gå til den legen prøv om du kan få byttet. Det er faktisk mange hyggelige og flinke leger, det er bare så synd at det finnes noen råttene egg blandt dem. Det er jo greit at du kan gå til jordmor i Svangerskapet, men du må jo ha en lege etterhvert.

Når det gjelder røyken så ta en dag av gangen. Ikke tenk at du skal slutte for alltid, men bare for en dag. Når du har klart en dag kan du kanskje klare en til osv:-)

Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Tusen takk til deg også:) Godt det er noen som forstår at det ikke alltid er like lett å finne roen til å slutte osv. Har vel igrunn bestemt meg for å gå bare til jordmor nå,jeg nekter plent å gå til den legen der igjen. Vil ikke at barna mine skal gå til noe sånt som avfeier alt heller. Har hørt om flere tilfeller de siste dagene,så det er tydeligvis ikke bare meg. Jeg har verdens roligste samboer,men t.o.m han holdt på å klikke der inne sist og det sier en del. Er forresten glad jeg skrev dette innlegget for jeg føler jeg fikk litt ekstra motivasjon av dere.. Men er fortsatt fly forbanna på legen da,hvem faen tror han at han er som t.o.m avfeier både det jordmor og fødselslegene sier??? På toppen så er den legen omtrent naboen min,,grøss og gru hehehehe... Takk for alle lykkeønskninger og motivasjonen dere har gitt meg:)

Klemmer spres utover:)

Skrevet

Ville bare sende deg en trøsteklem.

Og slutte meg til hylekoret: BYTT FASTLEGE.

Du kan gjøre det på internett, inne på nav sine sider.

(skulle lagt inn linken her, men kopi-lim inn funksjonen min har dødd litt på seg...)

Ellers er du kjempeflink som prøver å slutte å røyke!

Hver time du ikke røyker er bra for barnet ditt, tenk på hvor mye tid du faktisk ikke røyker!

Lykke til.

Håper det hjalp litt for deg å blåse ut litt frustrasjon her inne!

Vi kommer gjerne med mer trøst hvis du trenger det!

((klem))

Skrevet

Heia.

Det hjalp masse,, nå trenger jeg litt hylende motivasjons støv og et gedigent spark i Ræva,hehe. Tusen takk:)

Skrevet

Hei når deg gjelder røyken, når jeg gikk med førstemann røyka jeg. min lege sa at det var lurt å slutte eller trappe ned, (kjempe fin lege) kom til jordmor og hun kjefta og kjefta på meg så jeg slutta hoss henne, men en dag tok jeg meg i å røyke masse og og tenkte dette kan jeg ikke røyka 20/25 røyk den dagen og har ikke røyket enda. da hadde jeg ikke noe press om at jeg måtte, men jeg viste at jeg måtte slutte. har ikke røyket på 2 år.

sånn gjorde jeg det.

1 trinn. jeg kan røyke når barnet er kommet ut. hadde en pakke røyk i bagen.

2 trinn. når babyen var ute skulle jeg amme og da kunne jeg jo ikke røyke

3 trinn. da jeg var ferdig med å amme var det gått så lang tid at jeg ikke hadde lyst på røyk

Skrevet

Boka "endelig ikke-røyker". Jeg hadde IKKE tro på den , men skulle lese på "skøy". Slutta gitt, alle unnskyldninger man har for å ta seg en røyk blir bare så avslørt, avkledd og knust :o) Og det er så vidt jeg husker nesten ikke noe "skremselspropaganda" i boka, bare de positive følger man får av å slutt å røyke. Og du som er gravid har jo enda en positiv ting å tenke på, mye større sjanse for et frsikt barn :o)

Og det at røyk roer nervene (som er din unnskyldning, om jeg får kalle det det, uten at det er vondt ment), det står noe i boka om det, og at virkningen nikotin har på kroppen er snarere det MOTSATTE!!! Rett etter en røyk så har man registrert at man ofte får større/mere nerver enn om man ikke er "ny-røyka".....

Nei, prøv det iallefall. Vet at flere her inne ikke har greid å slutte ette å ha lest boka, men jeg greide det utrolig lett, og jeg skull ikke slutte en gang som sagt.

Lykke til.

PS, om boka eller andre ting ikke hjelper kanskje du kan spørre jordmor om du sammen med henne kan se filmen av et foster på UL mens moren røyker?? (sammen med henne for å få forklaring underveis hva som skjer, og for å ha en fagperson sammen med deg etter filmen for å snakke om følelsene omkring den)Den skal visst være en skikkelig tankevekker.....

Enda en gang, lykketil. Og husk at nå lever du for barnet ikke for deg selv. Og jeg tror det kan bli verre å slutte ETTER sv.skap enn nå. Da er de følelsesmessige svingningene enda større.

Skrevet

Sorry, men uansett historie, du må slutte å røyke. Vet d er vanskelig, har gjort det selv,men barnet går foran alt annet. syns sikkert d var bitchi sagt, men det er sant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...