2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Theo Sebastian blir 4 mnd om en uke, mn jeg er usikker på å han såver slik han skal. Hvor mye sover barna deres på dagen? Og hvor? Når begynner dere med stelle på kvellen og når legger dere barna? Våkner di ofte om natten? Mange spørsmål, mn vil ha roligere netter. Takker for alle svar på forhånd=) Mvh.
Amabolla Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 når vesla var 4 mnd så var det pysj og stell kl 19.00 og inn på rommet for å gi natta puppen-sov mellom 19.30 og 20.00. Våknet igjen mellom 06.00 og 08.00 for pupp og bleieskift. Opp i mi seng og sov som regel til 09.00. Nå er ho 6 mnd- kveldstell 18.45-i seng 19.00. Men surver litt om natta s den er heller ymse... Mi si sover ikke mye på dagtid-har aldri gjort. Tar seg noen 20 minutters lurer.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 ååå, så lenge? d hørtes luxus ut?! Får prøve å legge han tiligere da, kan det få han til å såve bere åm natten? Inatt ammet jeg, 21.30, 02.00, 05.00, 07.00 og 09,00... Er jo steintrøtt hele dagen når jeg ikke får såve mer sammenhengene...
Amabolla Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Begynn gradvis å legge han tidligere-ikke kjør rett på. Du kan jo spe på med litt tillegg om kvelden. Vi gjorde det en liten periode. Men akkurat det å sove heile natta er inviduelt-det sies at det ikke er før barna er 6 mnd at de kan forventes å gå heile natta uten mat. Har du prøvd å gi vann til f.eks det 02.00 måltidet-i stedet for pupp?
Skrømti Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Nå er jeg verdens verste til å se sammenheng og mønster i "ting", men kan jo prøve å svare. Min gutt er og snart 4 mnd. Gutten har ingen faste sovemønster om dagen. Eller, det er ganske fast at han sover ikke så lenge etter at jeg har stelt han om morgenen. ( da har han vært oppe en stund allerede, hatt han i senga vår mens jeg prøver å drøye det lengst mulig med å stå opp) 3- 4 dupper etter det i løpet av dagen, han sovner hvor som helst. Fra 20 min til et par timer. Skulle han sovne i vippestolen legger jeg han i vogga, liker ikke at han sover i den stolen. Ca 19.15 tida steller jeg han for kvelden, vask og pysj. Gir han pupp i stua, leser ei bok, av og til hører vi en natta-sang- cd og danser rolig til den. Prøver å gire ned altså. Ta, ta! I det siste har det blitt lett å legge han rundt kl 20 , han roer seg ganske så fort. Da sover han som vanlig til kl 01. 30., av og til lenger. Så våkner han igjen en eller annen gang til før kl 06, så greier han ikke sove så mye lenger. Prøver å drøye det til kl er over 8 før vi står opp. Dæsken, dette ble jo langt jo!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Min er like gammel....Han står opp i åttetida som regel, kan være sju også. Da er det stell og frokost. Etter det sover han somregel rundt tre timer i vogga si på stua. Så er det mat igjen. Stort sett mat hver tredje time her. Etter den lange formiddagsduppen sover han som regel max en halvtime i slengen resten av dagen. Da hender det han sovner på leketeppet, eller i sofaen, evt i vogna eller bilstolen, om vi er ute på tur. Det varierer hvor mange ganger han har sånne smålurer da. Siste måltidet på kvelden her er rundt halv ni. Da har vi bada/vaska og tatt på pysjen først. Er i seng i nitida, og sover til neste morgen.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2007 Jeg har lagt han i ni- ti tiden en periode nå, til og bjunne me så såv han da fram til 3-4 tiden og så til 7-8 tiden..d syntes jeg var hærli,men plutseli bjunnte han å våkne mer åm nettene. Ja, jeg har jitt han erstatning åm kvellene, mn sovner unnerveis. Så bør kanskje bjunne litt tiligere så han får spist seg sjikkeli mett før han sovner?! Er ikke like lett å vite alt;p Greit å få høre andres erfaringer:)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2007 Takk for tips og ideèr, men nå må jeg hoppe til køys, slik at jeg får noen timer med søvn før d er en ny dag på gang. Takker gledeli ja til flere "dagsreferat";) Natti=)
Heira☆ Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har også en gutt som er like gammel som din. Han pleier som relgel å ta en liten dupp 1 1/2-2 timer etter vi har stått opp, da sover han ikke lenge, rundt en halv time. Da legger jeg han bare på sofaen. Sånn rundt kl 12 legger jeg han i senga, og da sover han rundt 3 timer. Seinere utpå ettermiddagen, legger jeg han litt på sofaen, og da har han en kort lur igjen. Til kvelden begynner jeg å stelle han rundt 18.30, og han er som regel i seng til 19. Har prøvd å holde han oppe litt lenger, for at han skulle sove lenger på morgene, men det er håpløst. Han er så trøtt og grinete når kl. nærmer seg 19. Når han har lagt seg, sover han til morgenen, mellom 6-7,uten mat. Jeg legger han alltid på magen, da sovner han med èn gang. Har prøvd å legge han på ryggen, men det nytter ikke. Så når jeg legger meg, snur jeg han på ryggen igjen. Han våkner som regel èn gang på natten, hvor jeg legger han over på magen igjen, og da sover han til morgenen.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2007 Heldig du er da, sove hele natten uten amming;) Mn idag har an sovet en gang fra 9 til 10.30, en gang fra 13.15 til.13.45, og nå ligger han å sover på sofaen me pappaen sin;) Skal prøve å stelle ham tiligere idag, få han litt tiligere iseng. Men er det feil å stelle han for så å vente til jeg merker at han bjunner å bli trøtt før jeg gir han mat åg legger han. Siden han såver så seint som nå så føler jeg ikke at han kan være dautrøtt i 7 tiden lixom;) Mn alle snakker jo om disse fasste rutinene?! Kjekt å høre hvordan deres dager er:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 hei vi gutten vår la seg mellom 10.30 og 02.00 frem til jeg en dag forsøkte å bade han kl20.00 og så gi mat og legge han. dette har fungert fint siden vi gjorde det fra 4 dager før han var 3 mnd. nå er han snart 4 mnd. fast legge rutine fungerer flott her. han sover som regel halv ni hver kveld og til mellom 5- 7 om morgenen.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2007 takk=) ammer du det siste måltidet, eller gir du flaske?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå