nourateadni Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 har nettop begynt på mammapermisjonen og skal nå finne meg en leilighet, men lurer på hvor mye jeg som er enslig forsørger kan forvente å få fra staten i måneden når jeg studerer? kan jo ikke skaffe meg en for dyr leilighet som jeg ikke får råd til å bo i til neste år..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Fra trygdekontoret: Overgangsstønad, dobbel barnetrygd, bifrag fra far, kontantstøtte fra 1-3 år hvis du ikke bruker barnehage. Støtte til barnepass. Småbarntillegg fram til 3 år. Utdanningsstønad som dekker reiseutgifter, evt for å flytte til studiestedet, Andre instanser: husbanken- bostøtte og lånekassen-lån og forsørgerstipend. Jeg har jente over 3 år og mottar alt i alt ca 24 000 pr mnd.. Dette inkluderer lån fra lånekasse også.. Hilsen student og alenemamma i 2 år..
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Frem til nå har jeg hatt 12600 i mnd. Nå fra høsten av vil jeg få stønad til barnetilsyn (64% av 2580kr) og stipend/lån. Har tenkt å klare utdannelsen uten lån så jeg kan jo ikke regne med de pengene. Så er det også utdanningsstønad, men det er vel ikke noe månedlig beløp. Jeg satt og regnet på dette her om dagen og kom fram til at jeg ville ha 12000 i mnd framover. Jeg har også søkt om bostøtte, men får vel ikke svar om det før i september? Ta deg en tur inn for aleneforeldre-forumet. Der er det en tråd med masse info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå