SpiseLise Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Vesla må ha nye klær i ny størrelse nå (74), men jeg har bestemt meg for å ikke ta helt av sånn som jeg har gjort før. Som et ledd i familiens spareplan, skal det nemlig spares på klærne også;-) Mange av klærne hun hadde i 68, ble jo nesten ikke brukt engang. Så nå skal jeg sette meg ned å bestille på postordre, alt i en sleng, ferdig med det! Yttertøy og pysjer har hun, men hvor mange bodyer, strømpebukser, bukser og gensere burde man egentlig ha? For å slippe å vaske i ett kjør, men likevel få brukt alt skikkelig før man må kjøpe nytt igjen. Skjønner at dette er individuelt/smak og behag, men setter pris på innspill likevel!
Expat Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 For vår del så vokste hun veldig fort, og vi sparer ved å hoppe over størrelser... Vi hoppet over 62, 74 og 86. Bodyer er det nesten ikke forskjell på 74 og 80. Bukser kan man brette opp, samme med gensere. Vidden er det nesten ikke forskjell på! Forøvrig synes jeg syv av alt er akseptabelt.
Murmeline Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Bra sparetiltak:) Selv er jeg heller ikke tilhenger av å ha masse klær som man ikke rekker å bruke. Jeg hopper også over størrelser i noen ting, feks pysj. Bodyer kan også godt være litt store. Husk bare hvis du handler fremmede merker at det er store forskjeller ute og går da, kjøpte ei ny strømpebukse i en str større, kom hjem og sammenlignet med den som var for liten, og bare bittelitt større! Hva med 7 bodyer, 4 bukser og evt strømpebukse (det er jo snart vår..) Kanskje en strikkejakke eller to, kommer jo an på hvordan du kler på med ytterklær/vogn... 7par sokker, kan fint kjøpes for store, krymper ofte i vask synes jeg.
SpiseLise Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2007 Takk for svar dere! Har faktisk ikke tenkt på dette med å hoppe over størrelser. Og takk for tips på sokker, de hadde jeg jo helt glemt! Strikkejakker får vi heldigvis hjemmelagde av hennes mormor og oldemor, så kjekt atte:-)
så var vi 4 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 vi kjøpte nesten ikke noe i 68 så har en del i 74 da. 6-7 langarma bodyer, 2 bomullsstrømpebukser og 2 ullstrømpebukser i tillegg til 2 ullongser. I tillegg har vi noen joggedresser og noen dongeribukser/fløyelsbukser. Fikk en del klær i julegave så det tyter ut av skuffen hans. Vi hadde nesten ingen klær i 68. han hoppet nesten over den strl.
SpiseLise Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2007 Håper og tror 74 er en str hun vil kunne bruke en stund, siden hun har vokst så raskt fram til nå. Da forstår jeg det sånn at ca. 7 bodyer er fornuftig å ha. Litt mindre av resten. Var så dårlig utvalg på hm.com nå, så jeg får heller ta turen innom H&M butikken i morgen. Takk for tips!
så var vi 4 Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Vi bruker cubus sine bodyer (mohinin baby) 89 for 2 stk og er kjempe gode å bruke.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Anbefaler faktisk sprakjøp på forbrukstøy som bodyer. De fører nemlig litt andre str. Kjøper str 70 der, og det har hun brukt fra hun var i 56 fra HM og bruker ennå... (nå er hun snart over i 74) Neste runde derfra blir da 80 som vel kan brukes like lenge håper jeg. Samt at det er billig og Tom og Trine serien deres har veldig ålerit kvalitet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå