Gå til innhold

invitert til kaffe i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

signerer med anonym nå siden jeg ikke vil at jeg skal bli kjent igjen på dette;)

Vi er invitert i bryllup i andre enden av det ganske land i juni, men vi er bare bedt til kaffe. Jeg føler allikevel at det er delvis forventet at vi kommer. Men det blir jo dyrt, ca 8000 for oss å komme oss dit og overnatte (må ha med barnevakt). Er noen enige i at det er mye styr, iom at vi kun er bedt til kaffe? Blir jo bryllupsfest etterpå, men allikevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort! Hvis man skal invitere folk så langveis fra, synes jeg jommen man burde bli bedt til hele kalaset.

Skrevet

Enig! Hadde nok ikke dratt hvis det var meg. De må jo skjønne det, at det blir dyrt for deg. Siden du bare er invitert til kaffe, så antar jeg at det ikke er noen veldig nærme som gifter seg eller?

Skrevet

Nesten litt merkelig å "bare" invitere på kaffe når de vet at dere kommer langveis fra og må dekke reise ol selv.

Hadde nok takket pent nei, sendt en gave og de beste gratulasjoner for dagen!

Skrevet

Da hadde jeg som de fleste andre her inne latt være å dra.

Inviterer man langveisfra så kan man da virkelig ta seg råd til å spandere middag!

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde takket ja, veldig smålig av de som skal gifte seg å kun be langveisreisende på kaffe. Veldig smålig!!!

Skrevet

Det kan jo ikke være helt gjennomtenkt fra deres side da:-/

Nei, det synes jeg ikke de kan forvente at dere skal.

Skrevet

takk for svar, jenter!;) Da takker jeg nei med relativt god samvittighet. God natt!

Skrevet

og vips ble det med nick allikevel. Jaja;)

Skrevet

Har stor forståelse at du ikke drar. Men tenk litt på de som inviterer. Bedre å invitere folk enn å la være. Vi gjorde det i vårt bryllup og angrer. Vi hadde kun plass til 60 til middagen. Når de plassene var fylt opp lot vi være å invitere folk langveis fra siden vi ikke hadde anledning til å ha dem til middag. Men jeg ser i ettertid at det hadde vært bedre å sendt ut inbydelse til kaffe så kunne de selv valgt om de ville komme eller ikke. Da hadde vi sluppet at folk ble sure fordi de de ikke ble invitert

Skrevet

Har du lyst så drar du, har du ikke, så kan du være hjemme med god samvittighet:)

Skrevet

Enig med de fleste her, inviterer man gjester så langveisfra at de trenger overnatting, så bør man invitere de til hele selskapet, ikke bare kaffe. Så har full forståelse for at dere sier neitakk.

Skrevet

det samme skjedde oss i fjord, jeg var høygravid atpåtil. ble bedt på kaffe langt oppi nord, så vi måtte ha flydd og hatt overnatting, ble for dumt for min del så vi takket pent og høffelig nei!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...