Gå til innhold

Slutte med melk om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gutten er blitt 1 år, burde vi da slutte med erstatningen og starte med vanlig melk på flasken han får om kvelden. Hvilken melk gir dere, er det skummet melk som er det beste eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var gutt får erstatning på kvelden men vanlig om dagen .

grunnen til det er å tilvenne han kumelk som han har fått litt vondt i magen av .

tenkte å blande kumelk og mme å se hvordan det går og gradvis kutte ned på mme.

han er 13 mnd

Skrevet

Vi blandet mme og kumelk da tassen rundet året for gradvis tilvenning av kumelk. Først ca. 70/30 så 50/50 og 30/70. Gutten vår reagerte aldri på kumelk, så vi fortsatte bare å blande til boksen med mme var tom. Nå er han 14 mnd. og drikker for det meste lettmelk. Har vi lite lettmelk igjen en dag så blander jeg med skummet. Går helt fint det også:) Varmer melken litt så den ikke er helt iskald.

Skrevet

Jeg leste et sted at det er like greit med skummetmelk. Spiser barnet normalt ellers så kan det godt bare drikke skummet. De får dekket behovet for kalsium for det. Min på 14 mndr har drukket lettmelk og skummet melk fra hun var 11-12 mndr, og sluttet helt med mm da hun var 9 mndr og drakk erstatning i ca 3 mndr da.... BAre ikke gi så mye søtmelk da det kan hindre jernopptak i magen og gi hard avføring...H-melk er fettende også gi metthetsfølelse..

Varm gjerne melken litt

Skrevet

enig med siste inlegg her. vi har kun gitt lettmelk og ekstra lett - det er heltunødvendig å gi h-melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...