minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 hei på dere:) jeg skal kjøpe noen brukte klær og hun hadde så veldig masse og det er jo bra men lurer igrunn på hvor mye jeg kommer til å få bruk for. i og med at dette er min første så vet jeg ikke hvor lenge hun kommer til å bruke den str... 56 gikk jo veldig fort, samme med 62 men 68 har jeg jo brukt en stund.... er det sånn at det tar litt lenger tid for hver str? teit spm kanskje... skjønner jo at det er individuellt men ønsker å høre deres erfaring
lifa og Eline Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 snuppa er rundt 13 mnd. nå var 74,5 cm høy og 8,3 kg på ett års kontrollen og i bodyer bruker vi fortsatt str. 74. har måtte legge de som er minst i str, vekk. Bruker også 2 kjoler i 74 kjøpe strikkejakker, har vel kun 1 bukse i den str. da vi bruker en del snekkerbukser og de er i ett år. Tror vel at de buksene vi har med strikk i livet i str. 68 sannsynligvis er passe lange på beina enda og da passer de også. Har en tynn høst/vår dress i str. 74 som vi har brukt i hele vinter og den passer npk til over påske og muligens ut i mai engang. Dvs nærmere 15 mnd. Hvor lenge de forskjellige str. passr avhenger veldig av hvor stor/liten baby du har og hvor mye den vokser.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 vi brukte ikke den str lenge. eller bruker jo en del ennå. men bruker også mye 80. så trur vi godt kunne hoppa over 74. og hørt nå i etter tid at flere hopper over 74. men det må du jo se ann barnet. begynte for fult med 74 over jul. noe av det var trangt med en gang. men nå vokste snuppa her bra. hu strakk seg 6 cm på 4 uker.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jeg begynte med 74 da han var ca 5 mnd, med litt brett på. Nå er han 11 mnd og 74 passer fortsatt i bukser. Bodyer og gensre er 80 og 86. Han er nå 10200 gram og 75 lang. Så langt er det den størrelsen jeg har brukt mest:-)
selfangerkjerringa Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 generelt sett så holder størrelsene lenger og lenger, siden farten på barnas vekst avtar litt ettrhvert. Men det er store individuelle forskjeller... jentene våre "hopper" veldig i vekst. Det at ungene vokser ut av klærne over natta trodde jeg var en myte og en overdrivelse, men eldstejenta vår gikk fra en str til en annen i løpet av et par dager... måtte skifte ut hele garderobn hennes på under ei uke!
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Gutten min er 10 mnd. og bruker 80-86 i body, 74-80 i genser og 80 i bukse. Han hoppet nesten rett over fra 68 til 80. Ikke lenge vi brukte 74.
Fikk maibaby06 Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 hei. Husker ikke helt når vi skiftet til 74, men er litt enig i at det er en størrelse man kan hoppe over. Vi arvet mye klær, så det var et assortert utvalg av størrelser, og så har jeg kjøpt til der det har trengtes. Tror ikke det ble mye jeg kjøpte i 74. Sitter litt med følelsen av at når 68 ble lite, kunne jeg gå rett over til 80, hvertfall i bodyer. Min er nå 9 og en halv måned, og bruker 80/86. Stor gutt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå