~mamma~ Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Selvfølgelig ikke! Vi har valgt å droppe begge deler.
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Nei, vi har ikke gjort noen av delene. Døping er kristent og navnefester har hverken jeg eller pappaen noe forhold til så.. Nei, man kan godt la være, men vær forberedt på å måtte forklare hvorfor omtrent tusen ganger:)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Nei da. vi "måtte" ha navnefest for å slippe maset og anklagelsene fra svigers...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Selvfølgelig ikke! Hvem skulle tvinge deg til det?
storesøster og lillebror Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Nei, vi har ikke gjort noen av delene.
storesøster og lillebror Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Men vær klar over at babyen blir automatisk medlem av statskirka hvis foreldrene er d. Vi meldte oss ut før babyen kom til verden...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Vi skal ikke ha noen av delene vi heller.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 takk for svar=) eg er medlem der. har lenge tenkt på å melde meg ut, men har ikke fått komt så langt. viss eg melder meg ut nå, blir h*n meldt ut og da? og hva skjer med konfirmasjon?
~mamma~ Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Hvis barnet ønsker å bli konfirmert i kirka, kan h*n døpes like før (må være døpt før konfirmasjon). Humanistisk konfirmasjon krever ikke navnefest (alle kan konfirmere seg borgerlig).
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 Kommer an på hva du mener med "hva skjer"? Barnet velger vanligvis selv om det vil konfirmeres i det hele tatt, og om h*n vil gjøre det i kirka eller borgerlig. Tror at dersom h*n ikke er døpt, må h*n døpes først, hvis det var det du tenkte på?
Fiskestang Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Hei. Her har vi ikke døpt småtten. Heller ikke navnedag. Er ikke noe jeg har noe forhold til, og for meg ble det rett og slett for mye stress. Småen merker ingen forskjell. Men jeg har tenkt å kjøpe ett gullsmykke til henne med gravert navn, og jeg vet min mor har tenkt å kjøpe en liten ting til henne også, ettersom hun ikke vil få noen dåpsgaver fra andre. Hvis barnet ønsker å konfirmere seg senere, kan han/hun gjøre det borgerlig, eller i kirken, men skal han/hun konfirmeres i kirken må de døpes først. Det kan de gjøre når som helst de ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå