Gå til innhold

leirskole og betaling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hos dere? Her er de så ekstremt på dette med anonymitet (klassekasse) at det er latterlig... Penger skal settes inn kontant over disk i banken.... Det blir det gebyr av for de som ikke har konto i den banken (vurderer å ha en konto med ei krone der...)

Nabokommunen får innbetalingsgiro "vær så god, betal"...

Skjønner at noen har dårlig råd, men ser ikke at ca 200 kr i året frem til 6. klasse er uoverkommelig. Det er snakk om prioritering, noen pakker røyk i året, eller en kino mindre, eller noen "Se & Hør"....

Jeg har hørt at før så var det en enkel søknad for de som får sosialhjelp for akkurat leirskoleopphold.

Og hva skjer hvis det ikke er nok, og det ikke blir leirskole?... Hvem får pengene vi har samlet i 5- 6 år!? Jeg har råd til å betale for mer enn det det koster for akkurat min unge, men vil ikke betale for 3-4 unger. Og så har vi de som har råd, men kanskje skjuler seg bak at det ikke kan spores at de ikke betaler. (samme måte som de som ikke møter på dugnad, foreldremøter osv.. kan ikke "straffe" de)

Andre synpunkter/gode løsninger fra andre steder i landet? Vil gjerne høre mange meninger. Dette regner jeg med blir tatt opp på foreldremøte i vår, og kjekt å vite hva er "vanlig" andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...