Gå til innhold

Mandagstwilight:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare meddele at Sigrid er 3 måneder i dag:) Oi som tiden går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tida flyr. De blir fort store, gitt! Gratulerer med 3 mnd-dagen :)

Lillegutt var våken ørten millioner ganger i natt (føltes iallfall sånn), og i tillegg til mating ble det fullt skift på han én av gangene (bæsja så det var lekkasje..), måtte håndmelke meg pga så sinnsykt spreng ene gangen, og ene gangen måtte jeg koke opp mer erstatning da han hadde spist myyyye mer enn han pleier om nettene og jeg ikke hadde mer klart.

Vi gikk tur i dag i 1 time, og etter det fikk han sovet ute i vogna i noen timer, og jeg fikk et par timers søvn inne på sofaen - det var deilig!

Skrevet

Forresten, stinemor.. Må innrømme jeg ble litt skremt etter det du skrev om tbl. jo... Du er jo fagperson, så jeg tar jo det du sier til ettertanke :) Jeg har bare lyst å bli kvitt denne melka NÅ, så har lyst på en enkel løsning.. Men har jo ikke lyst på skumle bivirkninger.... Huff, er ikke lett...

Du husker ikke hva de het de tbl det ble advart mot da?

Skrevet

Jeg kom på et råd jeg har hørt som kan få ned melkeproduksjonen, at man skal gå med for stram BH. Aner ikke om det hjelper, men det kan vel heller ikke skade å prøve.

Skrevet

eg ringte mannen min og ba han komme hjem,dette takler eg bare ikke. Nå har B.E skreket i 5 timer,eg griner like mye og maten kaster eg bare opp igjen,totalt utslitt altså. Forferdelig å måtte be han komme hjem når han nett er startet i ny jobb. Men han sa at familien betyr alt for han og han kunne ikke risikere at eg ble alvorlig syk av dette styret. Eg skulle liksom kose meg med B.E men nå er alt bare et mareritt. Tror vi ikke helt visste hva ei lita tulle krever av sin mamma,så eg har gitt opp,nok er nok. Å være alene med spebarn er tøfft,ære være dem som klarer det.

Skrevet

Uff da. Det er ikke lett i det hele tatt, men tro meg, det går seg faktisk til etterhvert. De første ukene jeg var alene gikk alt fra time til time. Jeg visste ikke når jeg fikk tid til å spise, rydde, gå ut. Ingenting. Det eneste jeg visste var at jeg skulle kose meg med Sigrid og holde henne fornøyd. Nå går alt mye bedre, vi har gode rutiner og Sigrid kan underholde seg selv i lenger og lenger perioder:)

Skrevet

Hanne: Gratulerer med 3 mnd dag :o) Tiden flyr!

Rødhette: Vil jo ikke skremme, men syntes jeg måtte si hva jeg hadde hørt om tbl. De alvorligste bivirkningene er jo selvfølgelig veldig sjeldne, så det er sikkert helt greit å ta tbl - de brukes jo fremdeles i Norge, og hadde det vært usikkerhet rundt de hadde de jo blitt tatt av markedet. Uansett er det jo flott om en kan stoppe produksjonen på en naturlig måte bare ved å ha noe stramt rundt puppene. Stol på legen din du, det er jo han som er fagpersonen :o)

Issy: Huff, høres ikke ut som du har det bra nå! Så bra mannen din kommer hjem nå, du trenger nok litt avlastning. Ta vare på deg selv og dine nå. Ting går seg til skal du se, det er litt unntakstilstand de første ukene med en ny verdensborger sammen med seg. Sender en trøsteklem din vei!

Skrevet

Gratulerer med dagen....;-) Lillejenta her er 8 uker i morra, skal si tida flyr, ja! Vært en urolig dag her idag. Jeg som hadde håp om å få gjort så mye siden sambo jobber i Trondheim idag og leverte guttungen i barnehagen og alt... Men den gang ei. Den lengste duppen idag varte i 3 kvarter, og da er det ikke mye en rekker å ta igjen!

Issy; så fint at mannen kan ta turen hjem, da. Håper du får hvilt deg litt, den eneste trøsta jeg kan gi deg, er dessverre at det blir bedre etterhvert selv om det ikke kjennes sånn ut akkurat nå. Det er ikke enkelt med ny baby i hus, og når man er alene blir det ekstra tungt. Du har ikke noen tenåringer i nabolaget som kan ta med B.E. på en trilletur etter skolen så du får hvilt litt feks.? Bare 20 minutter på sofaen kan gjøre underverker!

Skrevet

Hanne, takk for tips. Får ta fram en av "før-fødsel-bhene" mine og se om jeg kan bruke den noen dager jeg bare er alene hjemme.. Føler ikke helt for å gå med for trang bh når jeg skal ut av huset hehe.

stinemor, vet du ikke mente å skremme, setter pris på tilbakemeldinger :) Får høre hva hun legen jeg skal til imorra sier (skal til en annen enn fastlegen min, ville ha gu hos kv. lege så) om temaet.

Ellers prøvde jeg å se om jeg hadde et sjal jeg kunne knyte rundt, men de var for korte, de jeg hadde. Må ha noe som går minst to ganger rundt, for å få det til, fant jeg ut.

Issy, håper det har bedra seg i heimen. Vet hvordan du har det.. Her skrek lillegutt omtrent fra morgen til kveld i ei uke, fram til vi fant ut at han var for lat og spiste ikke nok mat selv om jeg ammet han mer enn lenge nok. Så når vi ga han flaske ga det seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...