Gå til innhold

Up&Go - sår rumpe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt med up&go bleier nå siden det har blitt så mye styr med å få lillegutt til å ligge stille ved bleieskift... :)

Men han har blitt så sår i rumpa nå. Har aldri vært plaget med dette tidligere. Noen som har oppleved at barna får såre rumper når de har skifta bleietype???

Har smørt på sinksalve, men er det noe som er bedre å smøre på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår bruker libero up & go bleier, men er ikke blitt sår av dem. Men han reagerer veldig på pampers sine bleier.....

Ellers så er vel sinksalve bra å smøre på baken for å holde urin/avføring borte fra sår bak. Dersom han er sår allerede, ville jeg smurt med en god vitaminrik krem først (eks A-Derma ) og så et lag med sink etterpå. Dette ble jeg anbefalt da gutten vår var sår, og det gav bra resultat :)

Lykke til da (:

Skrevet

vi opplevde ikke dette da vi byttet til up and go.

har han engang vært skikkelig sår og sinksalve ikke har hjulpet, så har vi smørt på et tynt lag med hydrokortisonsalve. Det har fungert veldig bra her hos oss:)

Skrevet

jenta mi bruker oxo libero up&go og ho blir heller ikke sår av den.. men jeg har bare brukt libero siden ho ble født, prøv kanksje å skift bleie merke.. vist du bruker pampers så bytter du til libero eller omvent

Skrevet

Bruker Up & Go vi også, men har ikke problemer med sår rumpe.

Hvis han en sjelden gang er litt sår så bruker vi zilulen sinksalve eller potetmel, og da er det vekk omtrent like fort som det kom;)

Skrevet

Ikke blitt sår av å skifte bleietype, heller det motsatte... Blitt sår av å bruke samme merke for lenge, så vi skiftet først fra Libero til Pampers, men det gikk ikke så lenge før hun reagerte på det heller så da ble det Lidl-bleier og de tåler hun godt. Utslettet / sårheten forsvant på et par dager. Men de finnes ikke i trusebleier da... Prøvd la han stå ved bleieskift? evt. legge han over lårene dine på fanget mens du sitter på en stol/krakk?

Skrevet

Jeg har ikke opplevd at knerten har blitt sår av up&go, men han har blitt sår på stumpen innimellom. Jeg har prøvd forskjellig og funnet ut at sink-salve ikke fungerer på stumpen hans, syns han blir mer rød av det.. Men talkum ser ut til å fungere og nå sist brukte jeg Vitapan. Det fungerte kjempe bra, han var ble helt fin etter bare en dag, så det vil jeg gjerne anbefale!

Skrevet

Nei det har jeg ikke opplevd (bruker libero her da)

Når hun blir litt sår, pleier jeg å smøre med aselli sårsalve fra apoteket

Skrevet

verdens beste salve for såre stumper ....Jeg selger det ikke, altså. Men jeg fikk det anbefalt av både mor og svigermor. Kjempeeffektivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...