Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet om man kan motta fødselspenger fra nav for en deltidsjobb, samtidig som man mottar fødselsstipend fra lånekassen? Man kan jo få éngangsstønad samtidig som man mottar fødselsstipend..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det skal gå, det fikk i vært fall jeg beskjed om når jeg snakket med nav.

Men for våres del så fant vi ut at den beste løsninga er at jeg melder meg opp til eksamene som om jeg vore fulltidsstudent. (Så får jeg se hva jeg ev. gidder å gjøre?) Da får jeg fullt fødselstipend, samtidig som far tar ut hele permisjonen som gradert uttak over 2 år (untatt mine obligatoriske 9 uker).

Men da driver han eget sellskap og kan derfor selv bestemme når han vil være hjemme og når han må jobbe.

På den måten kan vi få nesten hele permisjonen basert på 6G og det ble stor forskjell totalt på 2 år i forhold til engangsstønad eller mine permisjonspenger fra 50% stilling..

Det er en skikkelig jungel for oss som er studnter og jobber, men Lykke til!! og håper virkelig du finner en bra løsning for dere :-)

Skrevet

Så lenge ikkje inntekta frå deltidsjobben er så stor at du ikkje får stipend til vanleg skulle det vel gå greit å få begge deler vil eg tru.

Skrevet

Ja, man får jo ulike beskjed her og der.. Får ta en tur til nav og ta en samtale tror jeg, så kanskje jeg blir litt smartere.. Må nemmelig si opp jobben min før fødselen, for vi skal flytte til en annen by pga jobben til mannen min.

Og jepp, det er virkelig en jungel det her.. :) Men det ordner seg vel til sist.. og jeg tåler jo litt stress nå så lenge jeg vet at jeg da kan slappe av når bebien er født..

Takk for hjelpen!

Skrevet

heisan..! ser ut som du har fått god info ang fødselsstipend... Vanskelig å få kontakt med lånekassen synes jeg! Veit du hvilke rettigheter far har når det gjelder permisjon mens mor får fødselsstipend? Og gjelder samme reglene hvis mor er oppmeldt til fulltidstudier men får permisjon fra studiestedet? f.eks i første semester..(høst)

det er jo en jungel på nettsidene til lånekasse også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...