Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Er det samme vanlige rutinesjekken eller skjer det noe mer? Noen av dere overtidsdamer eller som har født før som vet?
stormgutt + soljente Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Sist jeg fødte var det vanlig kontroll, men i tillegg tilbød jordmor seg å kjenne om jeg var moden/ hadde åpning. Jeg kunne også blitt strippet, men det takket jeg nei til. Hun kjente da bare om det var åpning. Akkurat det var jo litt spennende da. Vet ikke om en legetime blir helt det samme. Spørs om det ikke bare er en vanlig kontroll. Dessuten så varierer det sikkert med hvem du går til.
shr&e&lillesusanne Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Stort sett det samme som før. Kanskje det spørres om du har nedtrykksfølelse eller du blir sjekket litt ekstra. Husk at termindagen er bare en dato, tror det er 4% som føder på dagen...da er det ganske mange som ikke gjør det=) Jeg gikk 11 dager over forrige gang, hadde flere "normale" svskkontroller før det. Praktiseres sikkert forskjellig.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2007 Ja, det blir spennende å se. Skal til lege, ikke jordmor. Kan jo sikkert spørre om han kan sjekke om jeg er moden hvis ikke han gjør det "automatisk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå