Mamma Brumm Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Merker at gutten min foretrekker å ligge på magen istedet for på ryggen. Kan det være fordi han har vondt i magen eller burde jeg ta han med til en fysio el kiropraktor? Lar han ligge på magen av og til på dagen for en kort stund når jeg kan passe på, men på natta går det jo ikke, han sovner som regel når han ligger på brystet mitt om kvelden og når jeg legger han ned på ryggen vokner og gråter han nesten alltid etter en kort stund. I natt ble det veldig lite søvn pga av dette, noen som opplever det samme og har noen råd?
så var vi 4 Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Noen barn foretrekker å sove på magen akkurat som noen voksne foretrekker det. De sover også tyngre når de ligger på magen. Hvis dere bestemmer dere for å la han sove på magen kan du jo eventuelt investere i en babysense.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Kanskje du kan prøve å la han ligge på siden på natta? Jeg gjør det med min sønn, legger han sånn at om han skulle tippe over vil han havne på rygg og ikke på mage. (joda, vet at de helst skal ligge på rygg alltid når de sover). Han er heller ikke noe glad i å ligge på rygg, og sideleie lindrer mageplagene. Tror ikke du trenger noe fysioterapeut, noen barn liker enkelt og greit å ligge på magen bedre enn å ligge på rygg! De vet jo ikke at faren for krybbedød øker!!
glad_jenta Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 hvor gammel er barnet da? ettersom det står 07 så er han sikkert født i år,å da bør han ligge på ryggen. når han selv snur seg på magen så er det ok:)
ma boi Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jeg lar også tassen sove på magen på dagen. Han hadde kolikk helt til tre dager før han ble tre måneder og det hjalp utrolig å la ham sove på magen. Ennå liker han det godt, søvnen blir mye tyngre. Men jeg tør aldri gjøre det på natten og han sover heldigvis godt på ryggen også. Ikke bekymre deg, alt blir lettere når h*n blir bedre i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå