Gå til innhold

I need money

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutta på skolen, for jeg trivdes ikke og det var ikke rette utdanninga.. Ikke klarer jeg å finne noe jobb.. Og vi trenger penger...Min samboer jobber å jobber, men nå har vi lån på over en million..Å d trekkes vær mnd, så kommer regninger i tilegg, å da blir det ikke noe penger til mat..Vi har nesten i mat på borde og itillegg så er jeg gravid!

å hjelp....Aner ikke hva jeg skal gjøre:( Tips...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du vært på NAV (Aetat)?? eller kanskje du ikke har krav på arbeidsledighetstrygd.

Kanskje du burde vurdere å fullføre skoleåret, og ta eksamen, så slipper du hvertfall å måtte betale tilbake studielånet?

lykke til

Skrevet

Vil anbefale deg å ta kontakt med sosialkontoret.

Hvis dere ikke har nok å leve av vil nok de kunne hjelpe dere en liten periode.

Er det noe dere kan klare dere uten?

Må dere ha to mobiltelefoner?

Kan du ev bytte til et billigere abo, kan spare en del der!

Som en quick fix kan du prøve å selge noen gamle ting på qxl eller finn, hjelper ikke i lengden, men kan hjelpe der og da.

Det er alltid kjipt å komme i slike situasjoner, men som oftest løser det seg til slutt.

Vil også anbefale deg å ta med CV og gå rundt til forskjellige butikker og spørre om de trenger hjelp.

Meld deg også hos sånne vikarbyråer, de tar alltid i mot folk, og sjansene for jobb er ganske store.

Lykke til!

Skrevet

Sjekk med aetat, eller nav ligger det jo under nå.. Mange som trenger folk om dagen. Det beste ville jo vært om du fikk deg jobb med tanke på permisjonstiden. Penger kommer jo sjelden av seg selv. jo mer du få rjobbet nå, jo bedre blir permisjonstiden:) Eller kanskje du bar emå begynne på skolen igjen? Sikkert kjipt, men enda kjipere å ikke ha nok penger...Lykke til!

Skrevet

Bor du i oslo? Jeg vet at div. meningsmålings-firmaer alltid er på jakt etter folk - har sett at norsk gallup har søkt etter folk i bydelavisa, i flere mnd. Jobba der en kort periode for 10 år siden. Helt greit, hvis du syns det er ok å ringe til fremmede... De baserer seg mye på studenter, derfor kan du velge selv fra uke til uke hvor mange dager du vil jobbe, og bytte mellom dagtid og kveldstid. Det som er bra, er at du får fast timelønn, og at man ikke skal prakke på folk et produkt. håper det kan være til hjelp. ?? Lykke til, hverfall. Klem

Skrevet

Uff, det er forferdelig å ha økonomiske bekymringer.

Men det beste du kan gjøre er å skrive en god CV og levere personlig på butikker og kontorer. Ikke vær kresen, tenk på at uansett hva du får, så skal du ikke jobbe med det i mer enn noen måneder :)

Og si ifra til alle venner og familie at du er på utkikk etter jobb. Husk at kjempemange jobber aldri utlyses, fordi de bemannes gjennom venner og bekjente.

Skrevet

Ring NAV, det er skrik etter personal og det kan ju tenkes at du har krav på noe form av hjelp fra dem.

Ring alle bemanningsbyråer. Det finnes massor av dem. Ring banken og se om dere kan få en lengre lånetid slik at månedsbeløpet blir mindre. Si opp alle abonnementer osv, osv.

Det finnes massor at gjøre, kanskje noen trenger vaskehjelp i nabolaget, ring alle du kjenner og si at du trenger noe midlertidig jobb. Hva som helst. Hvis du bor i en storby eks oslo har du ikke noe problem. Som hun sa oven både TNS gallup og MMI leter etter folk hver uke. Ta en telefon.

Lykke til.

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hvilken utdanning du gikk på, men uansett om du ikke trivdes eller ikke så hadde det nok lønnet seg å fullført året du hadde startet på. Da hadde du stilt mye bedre rustet når du var ute og søkte jobb, bevist at du tross alt motgang klarte å gjennomføre noe. Sånn er det i arbeidslivet også, du har morsomme dager og noen ikke fult så givende dager. Men, nå har jo Aetat mange ordninger for unge mennesker som vil ut i arbeid. Det kan være at de kan støtte en eventuell arbeidsgiver med å betale deler av lønnen din i et par måneder. De har kurs etc.. Vet de kan være litt vanskelige på Aetat og NAV, men ikke gi deg selv om de sier at det ikke går. Be om å få prate med andre rådgivere eller kom tilbake en annen dag for å prate med en annen person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...