Gå til innhold

Deprimert fordi jeg legger sånn på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig deppa om dagen. Veide 95 kg da jeg ble gravid. Fikk bekkenløsning allerede i uke 16, så jeg har ikke kunnet vært fysisk aktiv siden det. Nå har jeg en mnd igjen av svangerskapet, veier 113 kg og føler meg JÆVLI. Det er ikke rart at jeg har lagt på meg fordi jeg spiser mye godteri på kveldene og ikke er i aktivitet. Har så vondt at jeg klarer ikke gå turer. Prøver å kutte ut spisingen på kvelden, men jeg klarer ikke!!!!!!!!! Huff griner mye pga dette. Noen som er i samme situasjon el har vært det som kan komme med råd???????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg:)

Er i grunnen i samme situasjon , veide 84 kilo da jeg ble gravid. Sluttet å røyke og fikk bekkenløsning slik at det ble umulig å bevege seg.. har nå igjen ca 3 uker og har lagt på meg over 20 kilo, føler meg enorm.

Jeg innsett at så lenge det er et problem å gå 10 meter er det vanskelig å gjøre noe med det nå.

Har begynnt å svømme i vann som holder god tempratur, det lindrer godt for bekkenløsning, samtidig som jeg får beveget meg litt.

Vi får nok begge to smøre oss med tolmodighet og heller gjøre noe m vekta når barnet er født. ps. du kan få rekvisisjon fra din lege på vanntrening når du har bekkenløsning. Er absolut å annbefale:)

Skrevet

forgje svangerskap veide jeg 85kg ved start og 118 ved slutt ...

denne gangen har jeg fåreløpig lagt på meg 20kg er i uke 38

Skrevet

Jeg var 95 da jeg begynte, er 102 nå. Er i uke 18 nå.

Har også bekkenløsning og jeg har vært kvalm som bare kan dempes med MAT ;(

Men har vært heldig for godis er ikke noe godt. Jeg spiser bare mye mat jeg ;)

Jeg vet VELDIG godt hvor vanskelig det er å kutte ut godisen. Men det kan faktisk være til hjelp å skjære opp frukt og grønnsaker i munnfuller og spise det. jeg tyr ofte til druer og epler og så synes jeg kålrabi og gulerot er godt. Kjøper også melon og appelsin.

Jeg har planer om å kjøpe meg vekter som jeg kan bruke hjemme. Og så har jeg kjøpt sånn stor sitteball for å trene musklene rundt bekkenet. Bare sitter på den og så løfter jeg en og en fot. Bruker den også som stol. "gratis" trening.

Husk at alle med bekkenløsning med gangvansker har krav på gratis fysioterapaut hele svangerskapet og inntil 6 mndr etterpå. Der kan du få dem til å sette opp ett treningsprogram. 10 kalorier forbrent er bedre enn ingen. :)

Jeg er også litt sånn at jeg heller vil jobbe med å komme i gang med treningen enn det med maten. Trener jeg blir jeg automatisk i bedre humør. Bedre humør = mindre trøstespising ;)

Jeg har testet Grethe Roede tidligere. Er ikke helt happy med å veie maten min MEN dersom du tidligere har hørt om tynne knekkebrød og magerost er det gammeldags. I dag er det MYE mat. Kan til og med ha smør på skiva ;) det er skikkelig mye mat for oss som er tunge.

Har du kjøpt deg en god trillevogn?

Jeg skal trille når den lille kommer. :)

Jeg har forretsen ett tips til for å holde seg unna godis... dataspill. Har ikke tid til å gomle når man spiller... :) GENIALT

Skrevet

Tusen takk for svar! Føler meg mye bedre allerede.

Jeg "trener" hos fysioterapeut 2 ganger i uka, men det er jo "stillesittende" trening. Har ikke fått bassengtrening (er venteliste på dette) Skal prøve så godt jeg kan å trøste meg med frukt og ikke godteri. Sluttet å røyke etter jeg tok testen så dette har nok også gjort sitt til at jeg spiser mye......

Føler meg uansett bedre takket være dere jenter :0) Dere er så snille og oppmuntrende!

Klem fra HI

Skrevet

Så bra du føler deg bedre ;)

Prøv å gi litt ekstra de neste gangen hos fysioterapaut. kanskje en repetisjon eller litt tyngre. Jeg er heldig for jeg røker ikke så jeg slapp den biten. Har du noen hobbyer som du kan henge fingrene i så du ikke må spise? Strikke , sy, skrive, klippe/lime ja hva som helst som ikke er tv som jo er et godtesluk ;)

Er veldig tilfredsstillende å få til noe også.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...