Gjest Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Nå er jenta hjemme fra barnehagen igjen med krupp for femte gang på under et år, begynner å bli slitsomt dette. Ikke noe soving om natta, kjempe sutretre og hun har vondt stakar. Ved den minste forkjølelse kommer det falsk krupp. Noen som vet hvor lenge dette varer? Er de mer utsatt i barnehagen?
pøber´n & je Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Er du sikker på at det er falsk krupp og ikke astma? Det var sånn her og, det je trudde var FK hver gong han var forkjøla. Og så viste det seg at han hadde astma isteden. Go bedring te jenta di Om dom er mer utsatt for det i bhg, så er nok svaret nei. Dom bler nok raskere kleine, men FK smitter ikke
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Hun har hatt astma, fikk bedskjed om at det var pga katten vår. Kvittet oss med katten, da ble hun bedre. Men, nå har det kommet igjen. Hun hoster som en hund, mister pusten, snørrete og feber. Får håpe det går fort over da, hun får ikke sove eller spise pga halsen:-(
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Hei! Jeg må nesten spørre jeg og; er du sikker på at det er falsk krupp? Min eldste datter (nå snart 12 år) hadde dette da hun var 10 mnd gammel. Hun "hveste" veldig og fikk ikke nok luft og ble innlagt på intenssivavdeling på sykehus. Da hadde vi forsøkt med efedrin (kanskje kommet noe nytt og bedre nå?), men det hjalp ingenting. Heldigvis slapp vi å legge henne i respirator, men det var like før. Synes du skal be fastlegen om henvisning til barnelege jeg så får dere tatt en skikkelig sjekk hvis dere ikke har gjort det.
heleneogde2gutta Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 enig med andre innlegg. Kontakt en lege og finn ut av dette.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Har prøvd eferdin før uten hell. Da skal jeg ringe fastlegen i morgen for å få ordentlig svar. Hun er verre i dag, puster kjempe tungt og hoster til hun mister pusten og kaster nesten opp.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 gutten min er også veldig plaget med falsk krupp. når han blir forkjølt så starter det alltid opp med falsk krupp. han har i denne vintersesongen hatt sju eller åtte ganger med falsk krupp. vi har nå fått medisiner til legen. det er sterke kortison tabletter.han skal i følge lege ha tre tabletter dagen i tre dager. tablettene er så sterke at jeg har aldri gitt gutten min full dose. men poenget mitt er at det funker. istedet for tre til fire dager der han nesten ikke får puste på natt er det nå bare ei natt. du kan nå sjekke med legen om jenta di å kan få?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå