futte (tm) Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Er det noe vits i å forsøke? Kan selvfølgelig peke på magen og si baby, men tror ikke han skjønner det. Tror bare magen til tjukke folk heter baby
Medium fikk guttebass Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Hvor langt er du på vei? Hvis det er lenge igjen til termin kan du jo vente så han blir litt eldre. )
Blue Lady Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 "sliter" med det samme Lucas skjønner det ikke, ikke sjanse i havet at han forstår det enda Men viser han bilder av babyer og snakker litt om babyen og sånt. Viser han klær til babyen og er med venner som har baby. Slik at han skal venne seg til å høre snakk om baby og at han hvertfall vet hva en baby er når babyen kommer
Mari 74 Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Jenta vår er litt eldre, 22 mnd, men jeg har ihvertfall kjøpt en bok som vi leser, og tror nå at hun har forstått at det er noe på gang : ) Den forklarer prosessen med voksende mage, enkel tekst og morsomme tegninger. Boken heter "babyen" og tilhører visst en serie som heter "mine små leksikon".
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Jenta vår er 15 mnd og skal bli storesøster i april oh hun skjønner det ikke i det hele tatt;-) Prøver også å si at mamma har baby i magen men hun ser bare rart på meg, hehe... Prøver og forklare henne at hun må ta det med ro oppå magen til mamma hvis ikke kommer bror/søster ut med kuler i hode, tihi, men det blåser vell hun i... Har mange venninner som har yngre barn enn henne og vi er masse sammen, hun gir de en klem i ny og ne men ellers bryr hun seg ikke om de....
Da HarViTreUnger Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Vhi ar 20 mnd imellom våre og hun forsto ikke så mye før hun var 18 mnd. Vi forklarte dette til henne underveis men hun var ikke moden nok før rett før lillemann kom. Da vi vekket henne kl 03 om natten og sa at nå skulle babyen komme sa hun: "Mamma - au au mage" :OD Da hun så han for første gang dagen etter - så skjønte hun at dette var vår baby. Hun reagerte ikke i det hele tatt på at vi tok han med hjem etter noen dager. Det gikk så fint så )
Nuss Nuss Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Sønnen min er 18 mnd nå og blir storebror i begynnelsen av mai. Vi peker på magen min og snakker litt om lillesøster/lillebror men det virker ikke som om han forstår noen ting. Noen ganger stryker han meg på magen men det er nok fordi han har sett meg og pappa gjøre det! Det er jo verdt forsøket men tror ikke vi skal håpe for mye. Skulle ønske han forsto men det er nok litt mye å forlange. Vi har vært og sett på babyen til et vennepar. Da tittet han et par ganger i bagen, strøk litt på babyen og ga henne sutten når hun mistet den. Ellers viste han ingen interesse for henne. Han viser mye empati og omsorg ivertfall mot de andre barna i barnehagen. Det blir spennende og se om det gjelder den lille nye som kommer å skal dele livet hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå