Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 H*n fikk kramper etter den siste trippelvaksinen. Noen som har opplevd det samme? Og hvordan har deres barn reagert ved neste vaksine?
Expat Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Hva sa legen deres? Det skal ikke være uhørt, men klart nok ubehagelig når det står på!
Gentle Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Stakkars liten. Spør helsesøster og be henne sjekke med folkehelseinstituttet om dette er normal reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Legen har sagt at vi må forholde oss til at det var feberkramper, at feberen kom pga vaksinen og at feberkrampene kom pga så rask stigende feber. Blir ikke helt beroliget av de svarene jeg har fått, er jo livredd for reaksjonen ved neste vaksine som er MMR. Har vært i kontakt med helsestasjonen, de skal ta det videre med folkehelseinstituttet. Får forhåpentligvis litt mer utdypende svar da. Ingen andre som har barn som har fått feberkramper etter vaksine?
så var vi 4 Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 feberkramper kommer ikke pga vaksinen men pga feberen som legen sier. Får du høy feber er det mulig du får feberkrampe. Skjønner ikke helt hva spm er tydeligvis... Martin fikk høy feber i 2 dager etter den andre vaksina.
Expat Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Du kan jo lese her! http://www.babycenter.com/expert/baby/babyills/babyvaccine/11477.html Hvis det var mitt barn ville jeg ventet noen ekstra mnd før barnet fikk mmr-en enn vanlig, (det er jo feberkramper som er problemet, og å måtte passe på feberen en veldig kort periode er bedre enn å passe på igjennom hele meslinger, kusma og røde hunder!). Og så kan vel legen foreskrive sobril til dere så dere har det, og snakk med dem om ibux i tillegg til paracet som febernedsettende. Det bruker vi med vårt feberkrampebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå