Gå til innhold

Fostervann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om andre som "lekke fostevann" tidligere.

Hvordan merker man dette og er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele BIM vet vel at jeg lekker vann, tenker jeg... -Men altså, du merker det JA! Det er gul/blankt og vannaktig. Det lukter nesten ingenting, lukter fostervann!

Fostervann er viktig for barnets utvikling av lungene og bevegelse bl.a. Du kan få sjekket vannivået på UL. Der måler de vannlommene.

Når du lekker fostervann har du en større risiko for infeksjoner. Og dette er ikke bra. Ofte blir man innlagt på sykehuset hvis man har lekkasje av vann. Men det blir ikke gitt behandling dvs lungemodning før uke 24+0.

Skrevet

Jeg har også vært litt bekymret for det.

Men Lone, hvor mye kommer ut når man lekker?

Det har kommet litt blankt/gulaktig ut hos meg, men det sies jo at dette også er normalt... Vanskelig.

Skrevet

Jeg har følelsen av det samme. ... men eneste veien å se det er en vaginal undersøkelse hvor en måler PH.

Skrevet

Da jeg begynte å lekke skikkelig første gangen kom det så mye at bindet var skikkelig gjennomtrukket og tungt. Det ble gulfarget. Men det kan selvfølgelig være at du har fått ekstra mye utflod også i sv.skapet. Det er helt naturlig. Men det er noe tykkere og renner ikke ned i bindet på samme måte som vann gjør. -Er du usikker så oppsøk legen! Har du lekkasje er det fare for infeksjon bl.a og da bør du sikkert ta visse forhåndsregler. Og anstrengelser bør du unngå.

Kommer det mye da? Konsistens? Lukt? Farge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...