Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 H*n fikk kramper etter den siste trippelvaksinen. Noen som har opplevd det samme? Og hvordan har deres barn reagert ved neste vaksine?
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Min sønn har ikke reagert på noen vaksiner før nå... Han fikk vaksine nå på 12 mnd. Han fikk vaksinen en mandag, natt til onsdag illskrek han. Vi tok han opp da vi hørte på gråten at det måtte være noe galt. Han ristet i hele kroppen, fikk kraftige tak hvor det holdt på i ca 3 min av gangen. Dette skjedde ca 15 ganger i løpet av en time. Så bare gav det seg.. Jeg tenkte der og da at det kanskje kunne være en "hurtig oppadgående" feber som var på vei da broren nettopp hadde hatt en kraftig influensa. Men ingen feber kom, og ikke dagen etter heller. Det var dagen etter at jeg kom på at han nettopp hadde fått vaksine. Han har ikke hatt noen slike tilfeller hverken før eller etter.
To fine gutter Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Gutten min skal få vaksine i morgen (12mnd). Han har ikke reagert på noen vaksiner før, håper han ikke gjør det nå heller. Når på dagen fikk deres vaksinen? Vi skal på morningen, så håper evt reaksjoner kommer på dagen...
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Han fikk vaksinen tidlig...kl 10 ca. Dette var mandagen. Ristingen/kramper kom natt til onsdag. Vet jo ikke om dette har noen sammenheng, men bare merkelig at dette skal skje uten videre. Han har jo aldri hatt det før eller etter.
Gjest Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Obs, svaret la seg over ditt spørsmål Men, tror ikke du trenge å engste deg. Jeg har to gutter fra før som aldri har reagert på vaksiner. Og minsten har ikke reagert før inntil nå,- noe vi ikke sikkert vet om vaksinen var skyld i. Det får vi nok heller aldri svar på.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 HI her Det går nok bra. Fikk vaksinen ganske sent på dagen og feberkramper rett før midnatt.
allergibarn Skrevet 5. mars 2007 #7 Skrevet 5. mars 2007 Da vi fikk første trippelvaksine, sa helsesøster at feber opp i 38 var vanlig etter vaksine. Men kom den opp mot 40 måtte vi ta kontakt, vi måtte ikke tro alt var vanlig fordi man hadde fått vaksine. Hvor høy feber hadde h*n da krampene kom? Dro dere til legevakten? Er h*n undersøkt? Hva sier de? Ta det opp med lege / helsestasjon og hør om de tror det har noen sammenheng har to venninner hvor barna har fått feberkramper, de ble begge hentet i sykebil. Ene ble undersøkt for epilepsi senere ved sykehuset, men hadde det ikke... Ingen hadde forbindelse med vaksine altså, men det høres så forferdelig ut å oppleve, selv om de alltid begynner å puste igjen og kommer til seg selv - så tror jeg at jeg hadde fått litt hetta altså.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 hvis man har feberkrampe må man på sykehus... Jeg tror ikke det er det alle her har hatt
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Min hadde ikke feberkramper, men kramper/skjelvinger... Han hadde hverken feber før,under eller etter. Ang feberkramper så må man ikke alltid til sykehus. Det er viktig første gang etter et anfall slik at man får bekreftet at det var feberkramper, og ikke noe annet. Og selvfølgelig- hvis ikke krampene gir seg.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 hun ene vi kjenner ble sendt til sykehus med helikopter hun andre var bare innom legekontoret en liten tur begge hadde skikkelige feberkramper...
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Datteren vår på 17 mnd fikk et kort anfall i barnehagen (ca 1 min), så et langt og alvorlig anfall på kvelden. Varte i 6-7 minutter, men fikk ikke øyekontakt igjen før det hadde gått 10. Hun ble helt mørkeblå på leppene, sluttet å puste og siklet/skummet rund munnen. Øynene rullet ikke bakover, men ble helt tomme. Hun hadde bare rykninger på den ene siden. I forkant av begge anfallene var hun helt normal og veldig aktiv. Det var som noen hadde skrudd på en bryter. Var til observasjon på sykehuset en natt, tok blodprøver og en dårlig eeg som de ikke fikk så mye ut av da hun ikke var noe særlig samarbeidsvillig(!) For en og en halv uke siden fikk hun MMR vaksinen. Hun har halsbetennelse og begynnende ørebetennelse. Vi er liksom ikke sikre på om dette virkelig var feberkramper? Har noen erfaring med feberkramper som kun gir rykning i den ene halvdelen av kroppen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå