Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Hvor gammel må frøkna være før jeg kan la henne smake på ting? Som f.eks 1 tsk most banan. Og hva kan jeg eventuelt la henne smake litt på? banan? eple? pære? kiwi? ???
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 De som viser at de trenger mer næring, kan få det fra 4 mnd, men det anbefales å fullamme til 6 mnd hvis barnet klarer seg bra på bare mm. Jeg synes det er spennende å se hva hun liker og gleder meg til det, men siden hun vokser så godt på mm, har vi ventet med å gi henne noe annet. I dag har hun fått sin første smaksprøve på grøt. Hun blir 6 mnd om noen dager. Mange sier: "Før i tida fikk barna all slags mat før de var 4 mnd, og det har jo gått bra!" Jeg er en av de som fikk smake på det meste, og til tider sliter jeg mye med magen. Har lurt på om det kan være en sammenheng. Tarmene tåler ikke så mye i starten.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 Nå har det seg slik at jeg ikke ammer, så jeg er ganske åpen for å begynne med å gi annen mat, når hun viser at hun har behov for det. I første omgang tenkte jeg meg ikke så sterk kost som grøt. Jeg tenkte bare å la henne smake på frukt, eller annet. Bitte litt, i første omgang. Et par tsk en gang iblant (ikke et måltid altså). Eller er dette noe man ikke skal gjøre??
Hemmeline Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Jeg vet ikke, men går det ikke an å ta en telefon til helsestasjonen å høre? Her sa de ihvertfall at man bare kunne ringe uansett hva man lurte på...
♡ A & E ♡ Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 vi begynte når klompen var rundt fire mnd, men bare smaksprøve fra fingrene våre. tok ikke lang tid før han fikk noen t-skjeer m banan. jeg holder han fremdeles unna sitrusfrukter da det er litt sterkt. jeg tror ikke de har vondt av å smake litt fruktsaft fra fingeren din ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Det var noe slikt jeg hadde tenkt meg. Bare litt... liksom... Frøkna er 3,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå