Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Når svigermor og svigerfar er på besøk (noe de ikke er så ofte)blir lille jenta vår skeptisk til dem.de styrer sånn me henne så hun vil ikke til dem. Hun er forresten snart 8 mnd. Når hun er i fanget til svigermor så begynner hun å sutre og blir lei seg...da sier svigermor..herregud så kynnæ ho e..ska bære tæl mor si..det sier hun hver gang..åhh jeg blir så lei....når mine foreldre er her så spiller det ingen rolle hva de gjør med henne.. hun er like blid.. Da de var innom oss igår,sa både sambo og jeg til dem at det ikke var så rart at hun ble sutrete,siden at det er så sjelden at de er på besøk,så hun blir skeptisk for hver gang..siden at de ikke er så ofte til oss..da sa svigermor at vi måtte jo besøke dem oftere da... Det syns da jeg er urimelig.vi har jo faste rutiner på lille jenta vår..og de har ikke så mye de gjør at de ikke kan komme oftere på besøk..er det jeg som er litt urimelig eller?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 Svigermoren din burde tenke mer på babyen enn på seg selv!!! Besteforeldre er ferdige med tidsklemma og burde derfor komme på besøk til barnebarna istedet for at vi skal komme til dem. Babyer har det sikkert bedre hjemme i sine vante omgivelser enn å bli drasset med på lange bilturer. 8 mnd: Tror de er skeptiske til fremmede i den alderen + separasjonsangst. Besteforeldre blir så eiesyke, synes jeg.
mamma til 2 skjønne Skrevet 5. mars 2007 #3 Skrevet 5. mars 2007 he he,litt kanksje??vet jo ikke hvor langt unna de bor,men vi bor en 20-30 minutters bil tur unna både svigers og mine foreldre,men vi drar da og besøker dem for det,kan ikek låse seg helt inne selv om en har en liten en!det vil ihvertfall ikek j,passer bare på og reise når barna skal legge seg,og sovner de i bilen(minsten gjør jo alltid det) så løfter vi de bare over i sengen!våkner de så tar det ikke lang tid før de sovner igjen uansett!! Tror ikek man bare skal forlange at folk skal komme hjem til en,de syns jo sikkert det er hyggelig med besøk de og!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Jeg syns ikke du er urimelig. Har noen egoister av svigerforeldre selv, som vi nå er helt på kant med... Svigers har vært på besøk hos oss en gang siden gullet ble født for 5 mnd siden, mens vi var(vi gidder ikke lengre) på besøk hos dem jevnlig, ca en gang i uken frem til jul. De bor 15 minutters kjøretur fra oss. Trass i dette klager svigermor på at hun aldri får se eller holde barnebarnet sitt. Den gangen de var på besøk hos oss låg snuppa å sov, når hun våknet satte jeg meg på soverommet for å amme, å det var naturligvis ikke godkjent. Da var jeg eiesyk og prøvde å holde jentungen vekk fra dem, så da dro de!!! Føler bare ikke for å sitte ved siden av dem å amme, for de er av den typen som stikker nesen nedi og ikke skjønner at andre kanskje syns det er pinlig nærgående med folk som sitter å glor nedi genser'n din når du ammer. Jeg trives ikke med det, ihvertfall. Når vi er på besøke hos dem skal svigermor alltid vekke jenta for hun skal se øynene hennes(?) og prate med henne, noe som ender med en sutrete baby og en håpløs unge når kvelden kommer fordi rutinene hennes er blitt forstyrret. I tillegg røyker de inne og det er ingen plass å sette seg for å amme i fred el. Dritlei, ikke tåler de at andre får holde henne heller. Da blir svigermor skikkelig sur, å kjefter å griner å greier. Det værste er at de har godt med penger, ikke lån, stort hus, båt, flere biler å ikke andre barnebarn, men vi har ikke fått ei krone eller noe som helst slags hjelpe eller støtte verken gjennom svangerskapet eller etter fødsel, enda jeg lå gjennom store deler av svangerskapet mens mine foreldre som har lån osv har gitt oss tørketrommel, vogn, seng og skinnpose. Nei, nok er nok, gla samboer syns det også. Man skal ikke finne seg i hva som helst, å nå må disse besteforeldrene bare skjønne at vi ikke setter egoet deres først lengre...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 Merkelig med disse svigerforeldrene, tror mange blir helt rar når de får barnebarn, kjenner meg igjen i innlegget over her, samboeren min orker ikke mere av foreldrene sine han heller, de bare klager på alt vi gjør, at vi ikke bryr oss, sldri er på besøk, de er rett barnslige, vil ikke komme til oss fordi at vi ikke har vært hos dem (enda vi er der mye mer...) når de endelig får se gutten vår så er de veldig forundret over hvordan vi gjør ting, det siste nå var jo stakkar stakkar stakkars barn som måtte sitte i lekegrind... greit å høre om andre som har det på samme måte da, vi har ihvertfall bare sluttet å bry oss. Vi stikker innom dem når det passer oss, så de får ha litt kontakt med pjokken, så bare overser vi all sytingen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå