Gå til innhold

Det var jeg som skrev ang bursdag med 9 åringer ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått høre grunnen til st sønnen min og en annen i klassen ble utelatt i bursdag til en klasse"kompis"..Han har fortalt han hadde vondt i hodet..Ja,det var en god grunn til å be alle bortsett fra to....Klarer ikke helt la dette ligge...Føler det så sårt.Så om gutten min ikke vil be han som han ikke fikk komme til ,lurer jeg på å si det er greit...Uff,tenker så fælt på dette..moren til gutten er klassekontakt...fin en:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror kanskje jeg ville tatt dette opp både med moren og et foreldremøte, kanskje kunne man bli enige om ei ordning som fungerer for alle. skjønner godt at det føles sårt, men så er det jo det der med at barn etter hvert kanskje vil bestemme selv hvem de vil ha i bursdagen sin, og man ønsker jo helst å invitere de man har mest kontakt med. Men det er klart at dersom gutten din føler seg utestengt fra resten av guttegruppa i klassen ville jeg nok stått hardt på for å finne ei løsning, tatt det opp med kontaktlærer for å høre om det er et problem på skolen også

Men det viktigste er vel kanskje å finne ut om din sønn ønsket å gå i bursdagen i det hele tatt? Kanskje er de ikke så gode kompiser ( har ikke lest ditt tidligere innlegg), at han ikke bryr seg så mye om det og at dette er noe de ordner opp i på barns vis?

Men som sakt skjønner jeg godt følelsen, man ønsker jo at sitt barn skal være godt likt og ikke bli holdt utenfor.

Skrevet

Jeg husker venninnen min og jeg opplevde akkurat det samme når vi var i den alderen. Alle ble bedt bortsett fra oss to. Hun som hadde bursdag var faktisk venninnen vår men ville av en eller annen grunn ikke be oss. Jeg husker vi følte oss veldig urettferdig behandlet. I vårt tilfelle var det ikke noen spesiell grunn til at vi ikke ble bedt annet enn at hun var forelsket i en gutt som kanskje ga oss litt mer oppmerksomhet. (Litt artig å tenke på i ettertid, da) Det trenger ikke være mer alvorlig enn som så. Jeg ba henne på min bursdag etterpå for jeg fikk så dårlig samvittighet av å utelate noen. Det husker jeg at jeg var litt "stolt" av - at jeg var mer "voksen".

Du bør kanskje snakke med sønnen din før du snakker med moren til bursdagsgutten. Det er ikke sikkert det er så morsomt for sønnen din om det kommer ut at moren hans har ringt for å få ham bedt...

Skrevet

bursdagen til gutten er over...nå er det snakk om min gutt skal be han...ender nok opp med det...her er vi jo ikke slemme.....

Skrevet

Huff, har ikke lest det første innlegget ditt, men i alle klasser der ungene mine har gått, har det i hvert fall vært klart bestemt på foreldremøte at enten inviterer man alle eller ingen. 9-åringer bestemmer IKKE selv hvem de vil invitere i gebursdagen sin. Etter 10-årsdagen har det endret seg. Noen har da klassefest (og inviterer da alle); noen har et lite selskap og inviterer bare et par av de nærmeste vennene. Da kan de selvfølgelig ikke ta innbydelsene med på skolen. Uansett er det ALDRI greit at bare et par blir utestengt!

Jeg ville invitert den som utestengte sønnen din, var jeg deg. Kan jo ikke fortsette med en sånn "ukultur" i klassen. Ta det gjerne opp på foreldremøte også. Vil tro at de aller, aller fleste er enige med deg

Skrevet

kommer til å innvitere alle...så er vi snille..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...