Gå til innhold

Efedrin mot hoste...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

min baby er 3 måneder .fikk efedrin mot hoste. men vet ikke om det hjelper eller ei.noen erfaring?? har hørt barn kan bli litt uro og sover dårlig.!!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattera mi fikk efedrin mot hoste da hun var 3 mnd.. Jeg anbefaler IKKE dette, så sant du ikke har lyst å være oppe hele natta. Barnet mitt klarte ikke å få sove. Og hun ble mer og mer overtrøtt. Var også inne på Ullvål sykehus samme kveld, og de syntes heller ikke efedrin var noe å anbefale....

Skrevet

oi. ble hun bedre uten medisin eller??? han hoster i en uke da.har mye slim i halsen.legen sa at det er virus.vet ikke hva skal jeg gjøre da

Skrevet

Det startet med noe virus hos oss også. Fikk først diagnosen bronkoloitt. Det viste seg at hun hadde (har) en alvorlig lungesykdom. Vi var lagt inn nesten 2 mnd på sykehuset.. Så nå er hun 6 mnd og går fortsatt på diverse medisiner. Vet ikke hvor du fikk efedrinen fra, men vi fikk resept hos lege på helsestasjon. Men dro til legevakta da efedrinen ikke hjalp.. Har også slitt innmari med slim. Men dette er i lungene. Ta en tur til fastlegen din, evt legevakta. Bedre å være føre var.. =)

Skrevet

vi var hos fastelegen hans idag og hun sa at jeg kan gi han forskitig efedrin.legen sa at det er bronkitt. vi har væt hos legen 3 ganger i løpet av en uke da.og legen lyttet lungene hver gang.uff jeg er bekymret for han jeg.

Skrevet

Det går nok bra skal du se. Hvis det hadde vært noe alvorlig hadde nok legen sett det eller hørt det når han ble lyttet på. Og så hadde legen sett om han hadde hatt evt inndragninger. Hvis det "bare" er bronkitt, så er det noe som går over snart. Men det er klart man blir bekymret når det er sine egne barn.

Skrevet

Hei, min gutt på snart 5 mnd har også hatt stygg hoste som etterhvert gikk over til veldig surklete pust. Har vært til legen flere ganger med han og dette har snart holdt på i en mnd nå. Han har vært i god form ellers, men i går og i dag har han hatt feber også. (skal til legen igjen i morra) Tilbake til spm ang Efedrin; han fikk utskrevet det og det har ikke hjulpet i det hele tatt, fikk også beskjed om å gå å kjøpe Solvipect, det er et slimoppløsende middel, men det var det heller ikke noe hjelp i. Pluss at det smakte pyton og var veldig vanskelig å få i han. Så nå håper jeg at vi kan få en ordentlig test av han i morra hos legen og at han snart blir frisk. Tar på både baby og resten av familien når minsten ikke sover noe særlig på natta.

Skrevet

Hos oss fungerte efedrin KJEMPEBRA.

Det hjalp utrolig mye.

Prøv heller enn å ta andres dårlige/gode erfaringer, du vet ikke hvordan babyen reagerer før du har forsøkt.

Min baby ble litt urolig med en gang, men merket ingenting senere.

Skrevet

Må også legge til at min gutt sover bedre på siden nå som han surkler så. Fikk dette tipset av min kusine som har Cystisk Fibrose, hun er veldig plaget med slim i lungene og har ikke krefter til å hoste det opp og da har hun siden hun var liten baby lagt på siden for da puster hun mye lettere. Hun fikk også noe som het Mykomyst(?) som skulle løse opp dette, men vet ikke om det er for andre enn de med hennes sykdom...

Skrevet

Efedrin hjalp kjempebra for gutten min også. Det løste opp slimet i halsen slik at han fikk hostet det opp. Legen sa at en bivirkning var at ungen ble mer våken og ikke fikk sove, men det merket ikke vi noe til.

Skrevet

Noen barn blir veldig urolig av efedrin, andre blir døsige. For de urolige kan det være lurt å redusere litt på dosene.

Mucomyst er slimløsende og finnes som brusetabletter og som inhalasjonsvæske, men er nok ikke førstevalg til små barn uten alvorlige lungeplager (kronisk bronkitt eller cystisk fiibrose).

Bisolvon er et alternativ som slimløsende hostesaft. Nå finnes den også med kirsebærsmak (Ny styrke 1,6mg/ml.) Den gamle på 2mg/ml smaker ikke spesielt godt. Bisolvon kan kjøpes reseptfritt, men som alltid ang småbarn, snakke med lege først.

Skrevet

trur legene syntes det er veldig enkelt og gi det til små babyer mot hoste osv. vi fikk det når hu var rundt tre mnd og jeg ville ikke ha tatt det igjen. hu holdt på i to uker. men samma. hu ble blå av effidrin. virket som hu sluttet og huste. vi havnet på lege vakten og der fikk vi beskjed om og ikke bruke det!

Skrevet

Hei du!

Max har vært mye syk, hoste og veldig tett og slimete i brystet. Efedrin har hjulpet veldig, men vært nøye på dosen.

Er veldig mange barn som har virusinfeksjoner om dagen og i noen tilfeller får de astma medisin istedet eller blir lagt inn på sykehuset, det var nesten så vår lille måtte inn, mne plutselig ble han bedre igjen. Hadde da fått Imacilin, pennecelin (el hvordan det skrives). Så ikke gi dere om dette fortsetter, det gjorde ikke vi.

De lurte på om det kunne være en infeksjonsutløst småbarnsastma, men tviler på det siden Imacilinen jhalp så raskt.

God bedring til deres lille!!

Skrevet

maxen min?

Randi???

Skrevet

Lucas fikk Bricanyl mot hosten. Det er astmamedisin, og den løste opp alt slimet og nå er han ikke surklete mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...