Gå til innhold

hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og sambo har en sønn på 20 mnd.sambo har vært alene med ham 2 gangerr.en gang var jeg i et møte en annen gang var jeg syk.sambo har så og si aldri lagt gutten,skiftet bleier,gitt ham mat og slikt.det eneste han kansje gjør er å leke litt.jeg på gjøre alt når det gjelder barnet og alt husarbeid.sambo jobber og jeg er hjemme med gutten,så jeg forstår jo at jeg må gjøre mest.men han gjør altså ingenting.når sambo kommer fra jobb virker det som om det kun er middag og dataen som står i hodet på ham.han gjør ingenting de dagene han har fri heller.jeg vil ha samboeren min tilbake slik han var før,jeg vil ha en frihelg til å gå ut på byen med venninnene mine.er dette for mye forlangt??!!!hva mener dere menn?

dette ble fryktelig rotete,men takk for at du tok deg tid til å lese...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg

Jeg er ikke mann... Det beste hadde såklart vært om han sjøl tok initiativ og ansvar. Det gjør han ikke. Kanskje du derfor må "tvinge" ham til å begynne, og forhåpentlig vil han like ansvaret og følelsen av å kunne ivareta sønnen sin samt innse hvor mye arbeid det faktisk er...

Kan du dra bort fra fredag til søndag en helg, og la han få det hele ansvaret for gutten? Mange jenter har av og til litt skyld i at mannen viker unna, de lar han ikke komme til - få prøve seg fram. La han få prøve det fulle ansvaret i tre dager - uten å ringe ham og kontrollere ham, men stole på at han kan klare det.

Lykke til.

Skrevet

Slutt å gjør noe etter at han har kommet hjem. Stikk på kafe og be ham passe ungen.

At han jobber betyr ikke at hverdagen er over klokka 4. Du gjør noe hele dagen du også. Ikke noe å krangle om egentlig, så be han om å ta seg av guttungen og stikk på sats, eller hva som helst. Eller hva med å okkupere dataen? :P

Dog. Det kan være lurt å ta dette opp med ham. Si hva du savner, si at du er lei og at det må bli en endring på dette umiddelbart. Blir det da en diskusjon, så vet dere begge hvor landet ligger når den diskusjonen er over.

Skrevet

og ja..som første svar her: la han holde på uten din innblanding. Han finner ut av det etterhvert, det har flere gjort før ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...