Gå til innhold

overgang fra vugge til sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det helt fint, eller kan eg vente meg noen problemer?

han er 9 mnd, og ligger enda i vugga.har stor vugge, og siden han ikke klarer å sette seg selv opp enda, så ligger han fint der. men om ikek lenge så vokser han utav den, så må gå over til sprinkelsenga. men er litt redd for at det ikek vil gå så bra. han er avhengig av å ligge fast med bena, for di går automatisk i været hele veien, og da får han dynen over hele seg, og bare tuller, og får ikke til å sove. i vuggen er det såpass trangt,at når eg tuller dynen rundt han, så sitter han fast.. untatt nå i det siste har han klart å tulle med dynen, noe som har endt i masse bråk på kveldene.

disse nattposene, sitter bena fast da på en måte? eller kommer han til å få de i været for det om? er jo veldig god plass i sprinkelsenga, og di få gangene han har sove der på dagtid, så har han bare tullet seg rundt, sparket seg helt opp i sengekanten og vært urolig...

ble langt dette...sorry...men har noen noe bra tips?=)

takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri brukt vugge. Men når man legger et barn i sprinkelseng er det vanlig at men legger den nedre delen av dynen under madrassen. Barnet vil da ligge med hodet midt på madrassen - og ikke oppe i hodeenden (slik man alltid ser på tv). Dette fordi barnet ikke skal klare å sparke dynen over hodet.

En babysafe holder ikke bena fast, men mange kjøper en stor og tykk "pose" slik at de ikke trenger dyne.

Skrevet

Jeg har rullet den lille dyna som vi brukte i korga langs den ene langsida i sprinkelsenga, slik at den blir smalere, og så ligger lammeskinnet nedi der og litt opp på begge kantene. Da ligger tulla i en smal U og sover roligere. Tror hun liker at det er så lunt. (kanskje ikke så lett å forstå den forklaringen...)

Skrevet

Hvaaa?? Binder du fast bena til babyen??

Skrevet

takk for svar=)

det ene problemet her er at han klarer å "krype" på ryggen på en måte...han løfter rumpa og sparker fra, og kommer i full fart bakover på ryggen...vanskelig å forklare...så han kan klare å komme seg fra midten av sengen og helt opp i hodedelen på få sekunder...så tviler på at det hjelper å binde fast dynen..

må nok gjøre senga hans smalere eg også.han liker å ha det trangt. er jo trangt i vogga hans og i bagvogna, og der sover han godt=)

takk for tips=)

Skrevet

ikke bokstavelig binder fast:P blir bare så trangt med dyna tulla rundt han at han ikke klarer å løfte di opp.men nå klarer han det alikevel da. hehe kunne aldri bindt han fast sånn du sikekrt tenker på=)

Skrevet

Hva med aa proeve aa svoepe han?

(Beklager, tastaturet mangler viktige bokstaver).

Mange blir veldig fornoeyd med babywrappen siden de da ligger trangt og godt. Jeg har lagt ut bilde av en slik en paa profilen min. NB: Teppet maa vaere elastisk for aa faa best mulig effekt. Paa bildet er den litt slakk, jeg bruker aa stramme den litt mere. Armene legger du ned langs kroppen inntil han.

Skrevet

tørr du vireklig å la han ligge i en vugge når han er så stor? man vet jo aldri når de reiser seg opp førstegang.. det hadde jeg aldri turd...

Skrevet

Jeg hadde lagt han i nedenden av sprinkelsengen med dynen under madrassen. Samtidig som jeg hadde brukt babysafe. Da klarer han ikke å "rygge" seg oppover sengen - og får ikke dynen over hodet. Du kan jo gjøre sengen litt lun med sprinkelsengbeskytter og/eller svøpe han inn i et teppe. Man får også kjøpt slike skumbeskytter som gjør sengen mindre .

Skrevet

takk for svar=)

hvor får en kjøpt babywrap?

han har ikke vist noe tegn på verken å reise seg eller å sette seg opp.tar livet med ro denne karen, så er ikke redd for det. han sover uansett på samme rom som meg, og rommet ligger ved soverommet, så har full kontroll på han om han plutselig skulle finne på å reise seg=) kanten er nokså høy også.

trenger eg å feste babysafen i såfall?=) har to babysafer her, en tynn gammel, og en fra sparkjøp. men trådene ser så korte ut, så virker som om di skal kyttes til sprinklene...er det trykt da?har sprinkelbeskytter.

Skrevet

Min babysafe skal knyttes under madrassen. Trådene er ganske lange og kan reguleres etter hvor hardt dere vil stramme over magen. Barnet skal jo få lov til å bevege seg, men ikke snu seg rundt eller begynne å krabbe. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...